המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ב') בירידות שערים, לאחר פתיחה חיובית. זאת על רקע הירידות החדות בבורסות אירופה ובוול סטריט. המשקיעים ממשיכים לעכל את דוח התעסוקה שפורסם ביום ו', בעוד הם ממתינים לדבריה של יו"רית הפד ג'נט ילן שתישא דברים בקונגרס בעדות בת יומיים, בימים רביעי-חמישי.

 

בבורסות אסיה נרשמה הבוקר מגמה מעורבת, אך מחזורי המסחר נמוכים כיוון שבורסות סינגפור, הונג-קונג וסין סגורות לרגל חגיגות השנה החדשה בסין (Lunar). החוזים העתידיים עברו להיסחר בירידות.

היום לא פורסמו נתוני מאקרו מהותיים בישראל ובעולם. בשוק המט"ח ממשיך הדולר להיסחר מתחת ל-3.9 שקלים, ואילו האירו נחלש ב-0.4% ל-4.328 שקלים. 

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל נסחר באזור השפל של 2016 מתחת ל-3.88 שקלים, לאחר שבשבוע שעבר כבר צנח אל מתחת ל-3.86 שקלים. השבירה בדולר שקל התרחשה על רקע סדרת נתוני מאקרו מאכזבים בארה"ב, והתבטאויות מצד בכירים בפד שהטילו בספק רב על המשך מדיניות העלאת הריבית של הבנק הפדרלי. גם אינדקס הדולר העולמי קרס בשבוע שעבר, וצנח לרמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2015.

"עם זאת, הדולר הצליח להתאושש ביום שישי לאחר שנתוני התעסוקה שפורסמו בארה"ב הצביעו על גידול שנתי של 2.5% ברמת ההכנסה הממוצעת, מה שחיזק במידה מסוימת את ציפיות האינפלציה, ועמן את הצפי להעלאת ריבית. ואולם, ספק אם די בנתון הזה כדי לחדש את מגמת העלייה של הדולר. הטלטלה בשווקים וירידת מחירי הנפט מטילים בספק גדול את המשך העלאות הריבית מצד הפד, שיתקשה להמשיך במתווה כמתוכנן בשעה שבנקים מרכזיים אחרים בעולם, כגון הבנקים של יפן ואירופה, ממשיכים ליישם, וביתר שאת, מדיניות מרחיבה. נראה כי הדולר יוכל לחזור למסלול העליות רק כאשר נראה התייצבות בשוק ובמחירי הנפט. ברמה הטכנית, ייתכן שנראה התייצבות או תיקון מסוים כלפי מעלה, אך כל עוד הצמד מתחת ל-3.94 שקלים, הנטייה היא מטה".

 

מבין המניות שבלטו היום בשוק נציין את אלון רבוע כחול שממשיכה לחפש בעלים חדשים, כאשר אתמול דיווח "גלובס" כי גם מוטי בן משה בין המתעניינים.

מניות "לוויתן" - רציו , אבנר  ודלק קידוחים  -  ממשיכות להיסחר על רקע המשך סאגת מתווה הגז, כאשר אמש חשפנו את חוות הדעת הסודית שהכין אבי ליכט, המשנה ליועמ"ש, שקבעה כי ישראל חשופה לתביעה בינלאומית מצד נובל אנרג'י אם לא יאושר המתווה. 

מנכ"ל סלקום  ניר שטרן פנה היום במכתב תגובה לראש אגף התקציבים במשרד האוצר אמיר לוי בעקבות חוות הדעת שהוציא האגף אשר שוללת את עסקת המיזוג עם גולן טלקום. "טעיתם בכל ההערכות, המיזוג הוא הדרך הטובה ביותר לייצוב שוק התקשורת, התחרות לא תיפגע", כתב שטרן. (לסיפור המלא)

אליום ממשיכה להגיב להתנגדותה של בעלת מניות המיעוט, קרן ההון סיכון מדיקה, לניסיונה של חברת המכשור הרפואי להיכנס לשוק ענק באמצעות רכישת חברה. אליום הודיעה בשבוע שעבר על רכישת נכסים וזכויות הקשורים לפיתוח של מסתם לבבי מיטרל, וזקוקה לאישור בעלי המניות אך נתקלה בקושי מצד מדיקה. (לסיפור המלא