מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, יקבל מהמעון פיצויים בסך 155 אלף שקל - כך קבעה היום (ד') שופטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, דיתה פרוז'ינין. בנוסף יקבל נפתלי החזר הוצאות משפט בסך 15 אלף שקל, כך שיקבל בסך-הכול 170 אלף שקל. 

בכך קיבל בית הדין את תביעתו של נפתלי נגד מעון ראש הממשלה, בקובעו כי אב הבית לשעבר "היה חשוף לתנאי העסקה פוגעניים". נזכיר כי נפתלי טען בתביעתו כי יחסי העבודה בין שרה נתניהו לעובדים המועסקים, במעון והוא בכללם, היו בלתי נסבלים ומשפילים. 

לפי פסק הדין של השופטת דיתה פרוז'ינין, טענותיה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, שלפיהן אב הבית לשעבר נהג ביחס גרוע לעובדים, לא זכו לביסוס ראייתי, ו"לא הובא בדל ראיה התומך בהם".

השופטת מתחה ביקורת על רעיית ראש הממשלה ואמרה כי "יש להצטער על כך שגברת נתניהו בחרה להכפיש באופן חמור כל-כך עובדים לשעבר במעון ראש הממשלה, מבלי שנמצא לטענות אלה בסיס ראייתי מינימלי בחומר הראיות שהוצג בפנינו".

 

בפסק הדין נכתב עוד כי על מעון ראש הממשלה להיות מופת ודגל לשמירה קפדנית על זכויות העובדים בו ועל קיומה של סביבת עבודה ששוררים בה יחסי כבוד והערכה לעובדים ולפחות יחסי עבודה המתאפיינים באדיבות ובענייניות - אך "לא זו התמונה המצטיירת". 

נפתלי טען עוד בתביעתו כי עזרא סיידוף, סמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, הבטיח לו כי יקבל תקן קבוע בתפקידו כאב הבית. לטענת נפתלי, מדובר היה בהבטחה מינהלית שהופרה. 

בית הדין דחה את טענת נפתלי כי ניתנה לו הבטחה מינהלית כהגדרתה, שכן סיידוף לא היה מוסמך לתת הבטחה מינהלית כאמור, ואין לאכוף החלטה שניתנה בחוסר סמכות. עם זאת, התקבלה טענת התובע כי הוא הוטעה לחשוב שיקבל תקן קבוע.