חלל קיבלה כספי הביטוח של 'עמוס 5' - והמניה מזנקת 10%

החברה קיבלה כ-48 מיליון דולר, והיא צפויה לקבל בשבועות הקרובים עוד כ-110 מיליון דולר ■ "המבטחים ישלמו את מלוא הסכום המכוסה על-ידיהם"

שאול אלוביץ'  / צילום: איל יצהר
שאול אלוביץ' / צילום: איל יצהר

חברת חלל תקשורת , הנמצאת בשליטת שאול אלוביץ', החלה לקבל ממבטחי הלווין עמוס 5 את הכספים המגיעים לה לאחר שהלוויין הפסיק לעבוד. החברה דיווחה היום כי קיבלה כ-48 מיליון דולר מחברות ביטוח שכיסו סכום של כ-148 מיליון דולר, מתוך סך כיסוי כולל של כ-158 מיליון דולר על הלוויין שאבד. בעקבות הדיווח מזנקת מניית החברה בכ-10% במהלך המסחר בבורסה היום.

לפי חלל תקשורת, "מבטחים אלה הודיעו כי ישלמו את מלוא הסכום המכוסה על-ידיהם. היתרה, בהיקף של כ-100 מיליון דולר, צפויה להתקבל בשבועות הקרובים". עוד מציינים בחלל, כי "החברה צופה שגם יתרת המבטחים, המכסים סך של כ-10 מיליון דולר, ישלימו את הטיפול בדרישת התשלום, וישלמו את מלוא הסכום המכוסה על-ידיהם בשבועות הקרובים.

הוכרז כטוטאל לוס

חלל, נזכיר, דיווחה בחודש נובמבר 2015 כי הקשר עם הלוויין עמוס 5 אבד, וכשלושה שבועות מאוחר יותר הוא הוכרז כ"טוטאל לוס" (אירוע כשל מוחלט). חלל מספקת שירותי תקשורת לוויינית באמצעות לווייני "עמוס". עמוס 5 שימש לאספקת תקשורת לוויינית בעיקר באפריקה, והוא מבוטח כאמור בסכום כולל של 158 מיליון דולר.

חלל נסחרת היום בשווי של כ-702 מיליון שקל, ירידה של כ-37% לעומת שווי של כ-1.1 מיליארד שקל טרם אובדן הלוויין.

לפני כחודש וחצי ערכה החברה כנס משקיעים ומצגת לשוק ההון. במצגת החברה נכתב בין היתר כי חלל צפויה לשגר את הלוויין עמוס 6 במחצית הראשונה של 2016. החברה הוסיפה כי יש לה צבר הזמנות של 618 מיליון דולר בנטרול עמוס 5. לדברי החברה, "הלוויינים צפויים להמשיך להניב הכנסות שנים רבות לאחר פירעונות החובות (המיוחסים להם, ק' י')". כך למשל, בגין עמוס 6 יש לחברה חוב של 220 מיליון דולר (סדרות אג"ח י"ג ו-י"ד, בנטרול הפירעון החלקי לאחר תקבולי הביטוח על עמוס 5), שייפרעו עד שנת 2023. לאחר מכן, הלוויין ימשיך להניב הכנסות עד 2032. נכון להיום, צבר ההזמנות ממנו הוא 327 מיליון דולר.

לא צריך גיוס נוסף

בחברה ציינו עוד כי לא צפוי צורך בגיוס נוסף, לאור פריסת לוח הסילוקין של חובותיה וה-EBITDA הצפוי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות). "החברה ממשיכה בפעילות לפיתוח עסקי לניצול נקודות שמיים קיימות ונוספות", צוין במצגת.