נעילה שלילית בבורסה; הפניקס זינקה 4.8%, פריגו נפלה 8.8%

מגמה מעורבת בארה"ב ואירופה1 עליות בנפט ■ קבוצת דלק חתמה על מזכר הבנות עם חברה הביטוח האמריקאית AmTrust למכירת הפניקס

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') במגמה שלילית, שהלכה והחריפה לקראת הנעילה. מדד המעו"ף ירד בכ-1%. זאת, שעה שבארה"ב ובאירופה נסחרים המדדים במגמה מעורבת, והנפט עולה.

 

וול סטריט חתמה אתמול רצף עליות של 3 ימים והמדדים המובילים יצאו באופן רשמי מטריטוריה של תיקון. הקטליזטור שהקפיץ את השווקים היה שר האנרגיה האיראני שאמר בפגישה עם נשיא אופ"ק כי ארצו מוכנה לתמוך בכל ניסיון לייצב את המחירים. מחירי הנפט זינקו אתמול עד כ-6% והיום עולים בכ-2%.

אתמול פורסמו פרוטוקולי הפד שהצביעו על פסימיות בקרב חברי ועדת השוק הפתוח. מהדיונים שנערכו בפגישת הריבית הקודמת עולה כי בכירי הפד שוקלים לסגת מהתחזית שפרסם הבנק המרכזי בדצמבר אשתקד, לפיה הוא צפוי להעלות את הריביות ב-4 פעימות לפחות במהלך 2016. "אם ההרעה בתנאים הפיננסיים בעולם ימשיכו, הדבר עלול להוות פקטור שיגביר את הסיכונים לכלכלה", כך נכתב בפרוטוקול של הפגישה, בה הוחלט להותיר את הריבית על כנה, לאחר העלאה דרמטית של הריבית בדצמבר, לראשונה מזה 9 שנים.

דלק קבוצה  מדווחת כי חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב עם חברה הביטוח האמריקאית AmTrust לרכישת לפחות 47.5% ממניות הפניקס . זאת, יממה לאחר ביטול ההסכם למכירת הפניקס לפוסון. (לסיפור המלא)

טבע מנסה להשיג אישור מוקדם מהאיחוד האירופי לרכישת החטיבה הגנרית של אלרגן, על ידי ויתורים מסוימים לרגולטור באירופה השבוע, כך דיווחה אתמול סוכנות "בלומברג", על פי מקורות המקורבים לנושא.

קבוצת אלון ממשיכה לבלוט במסחר על רקע רכישת השליטה של אלון רבוע כחול  ע"י מוטי בן משה. ל"גלובס" נודע כי מחזיקי אג"ח של קבוצת אלון (סדרה א') דורשים כי הסכום שיזרים בן משה ישמש כפירעון חלק מהחוב כלפיהם, וזאת למרות שהמניות הנמכרות משועבדות כיום דווקא לבנק הפועלים, ולכן הוא זה שאמור לכאורה לזכות בתמורת העסקה.

מניית ויליפוד  עומדת במוקד. אתמול פורסם כי גריגורי גורטובוי, איש העסקים שרכש לאחרונה את החברה באמצעות חברת האחזקות שלו "ישראל 18", נחקר ברשות לניירות ערך. על פי הרשות, גורטובוי חשוד בביצוע עבירות דיווח, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. היקפי העבירות עומדים על מאות מיליוני דולרים.

פריגו מרכזת עניין על רקע פרסום דוחותיה, שהיו טובים פחות מהתחזיות המוקדמות.