דירקטוריון לאומי אישר: מניות הבנק בכלכלית יעברו לשלמה נחמה

במסגרת ההסכם יזרים נחמה לכלכלית ירושלים לפחות 200 מיליון שקל בהנפקת זכויות ויקבל לידיו את מניות השליטה של לאומי בכלכלית (28%). כעת נותר לחכות לאישור דירקטוריון כלכלית ירושלים

שלמה נחמה / צילום: איל יצהר
שלמה נחמה / צילום: איל יצהר

דירקטוריון בנק לאומי אישר היום (ה') את ההסכם בין הבנק לשלמה נחמה, במסגרתו יזרים נחמה לכלכלית ירושלים לפחות 200 מיליון שקל בהנפקת זכויות ויקבל לידיו את מניות השליטה של לאומי בכלכלית (28%). כעת נותר לחכות לאישור דירקטוריון כלכלית ירושלים.

במסגרת ההסכם, תצא כלכלית ירושלים להנפקת זכויות לכל היותר תוך חודשיים מיום סגירת העסקה. בהנפקה מתחייב נחמה להזרים 200 מיליון שקל לפחות ואז הוא יקבל לידיו את מניות השליטה של לאומי בכלכלית. נחמה עשוי להזרים הון נוסף במסגרת ההנפקה. נחמה כיהן בעבר כיו"ר בנק הפועלים והיום הוא יו"ר ובעל השליטה בחברת אלומיי קפיטל, המשקיעה בתחנות פוטו-וולטאיות באירופה ובתחנת הכוח הפרטית דוראד באשקלון.

בשלב זה לא יראה לאומי רווח כלשהו מהעסקה, וגם לא ירשום הפסד כלשהו בספרים כיוון שכבר ביצע מחיקה בספרים החשבונאיים שלו בגין המניות. עם זאת, לפי ההסכם בנק לאומי יקבל רווחים מהאפסייד במניות שיעביר לנחמה תוך 5 שנים מסגירת ההסכם (אם יהיו רווחים כאלה). כמו כן, המניות שבידי נחמה יהיו משועבדות ללאומי לכל אורך תקופת ההסכם.

מבחינת נחמה, הוא מקבל לידיו חברת נדל"ן מניב שמחזיקה - יחד עם החברות הבנות שלה - ב-3.4 מיליון מ"ר של נכסים מניבים, מתוכם 1.9 מיליון מ"ר בישראל והשאר בצרפת, בקנדה, בגרמניה, ברוסיה, באוקראינה ובבלארוס. החברה נפגעה בצורה ניכרת בשל הפסדים ברוסיה ובאוקראינה. כלכלית נסחרת היום לפי שווי של כ-600 מיליון שקל.

בדצמבר האחרון יצאה כלכלית ירושלים להנפקת בזק במסגרתה גייסה 200 מיליון שקל בדיסקאונט של 15.7% על מחיר השוק. בעקבות ההנפקה דולל לאומי מ-40% בכלכלית ל-28%. לאחר מכן פנה לאומי לביהמ"ש בבקשה לאפשר לו למנות דירקטורים בחברה במקום איש העסקים אליעזר פישמן ונציגיו - בקשה שהתקבלה ובוצעה (הדירקטורים שמונו הם אברהם ביגר, שמשון הראל, מירי כץ ואריה גנץ).

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"