שוק ההנפקות: פתאל הגיע לת"א, ננו דיימנשן בדרך לנאסד"ק

ביום חמישי חברת פתאל נכסים הנפיקה אג"ח בהיקף של 227 מיליון שקל בשלב המוסדי ■ קבוצת אשטרום ואלקטרה נדל"ן זכו לביקושי יתר בשלב המוסדי בהנפקות האג"ח שלהן

בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי

שוק הנפקות האג"ח בבורסה תוסס. ביום חמישי האחרון ביצעה חברת המלונאות פתאל נכסים, שבשליטת דוד פתאל, את השלב המוסדי בהנפקת החוב שלה, בו גייסה כ-227 מיליון שקל בריבית של 3.5% (לעומת ריבית מקסימום של 4.25%) לאחר שקיבלה ביקושים בהיקף של כ-590 מיליון שקל. האג"ח היא במח"מ של 4.85 שנים, והשלב הציבורי בהנפקה יתקיים בימים הקרובים. את ההנפקה מובילים פועלים אי.בי.אי ולידר, והסדרה זכתה ממידרוג לדירוג של A1.

בסך הכול מתכננת קבוצת פתאל גיוס של 260 מיליון שקל עבור פתאל נכסים, המחזיקה 23 בתי מלון באירופה, מרביתם בגרמניה. דוד פתאל מחזיק ב-71.8% ממניות החברה, גרושתו הדסה פתאל מחזיקה ב-9.66% מהמניות (לדוד זכויות הצבעה על מניות אלו), וביתר המניות - 18.54%, מחזיקה חברת הביטוח מגדל.

בפתאל נכסים ציינו לאחרונה כי כספי ההנפקה צפויים לשמש את החברה למימון פעילותה העסקית, והוסיפו כי החברה מנהלת מגעים שונים לרכישת מלונות במערב אירופה (ספרד, איטליה וגרמניה) ובוחנת צירוף שותפים לעסקאות אלה.

חברות נוספות שיצאו בהנפקות אג"ח בימים אלה הן קבוצת אשטרום  ואלקטרה נדל"ן. אשטרום השלימה ביום חמישי את השלב המוסדי בגיוס, בדרך של הרחבת סדרה ב'. במסגרת השלב המוסדי זכתה אשטרום לביקושי יתר כוללים של כ-430 מיליון שקל, הגבוהים מהסכום אותו ביקשה לגייס במקור (190 מיליון שקל). מתוכם, בחרה קבוצת אשטרום לגייס כ-205 מיליון שקל בשלב המוסדי, אשר נחתם בריבית של 4.4% (שקלית לא צמודה).

גם אלקטרה נדל"ן , המשתייכת לקבוצת אלקו של משפחת זלקינד, השלימה בשבוע שעבר את השלב המוסדי בהנפקת האג"ח (הרחבה של סדרה ד'). לאחר שזכתה לביקושי יתר של כ-166 מיליון שקל, גייסה אלקטרה נדל"ן כ-65 מיליון שקל בריבית של 4.52%. היקף הסדרה טרם הגיוס עמד על כ-250 מיליון שקל, במח"מ של 2.5 שנים, והיא צפויה להיפרע במלואה בשנת 2020.

במקביל, היום הודיעה לבורסה חברת ננו דיימנשן כי קיבלה אישור לרישום ניירות הערך שלה (באמצעות ADS, מעין תעודת השתתפות) למסחר בבורסת הנאסד"ק בארה"ב, ותחל להיסחר כנראה בעוד כמה ימים. זאת, לאחר שרשות ני"ע האמריקאית (SEC) והנאסד"ק אישרו את המסמכים שהגישה להם החברה הפועלת בתחום ההדפסה בתלת מימד.

לאחר התחלת המסחר בפועל בנאסד"ק, תעבור ננו דיימנשן לדווח בבורסה המקומית לפי המתכונת המקובלת לחברות דואליות שביצעו רישום כפול. החברה גייסה במהלך שנת 2015 למעלה מ-15 מיליון דולר, המשמשים אותה לפעילות מו"פ והתחלת השיווק של מוצריה, ולכן עומדת בתנאי ההון העצמי הנדרשים על מנת להיסחר ברשימת ה-Capital Market בנאסד"ק.

ננו דיימנשן  נסחרת בשווי של כ-180 מיליון שקל, והמדפסת שלה מאפשרת למשתמשים לבנות אבות-טיפוס של מעגלים מודפסים בתוך שעות ספורות. בכוונת החברה להשלים בחודשים הקרובים את תהליכי הפיתוח ולהיערך לשיווק ומסחור המוצר בארה"ב ובעולם. מניית החברה זינקה היום בתגובה לדיווח על הרישום מעבר לים.