המסחר בבורסה ננעל היום (ה') במגמה חיובית, בהובלת במניות הביומד, ועל רקע עליות שערים בבורסות אירופה. הבוקר התרחשה פקיעת אופציות המעו"ף לחודש פברואר בשער קובע 1,431.44 נקודות, עלייה של 0.75%. 

 

סיבוב פרסה אמש במחירי הנפט תידלק, תרתי משמע, את העליות בוול סטריט, כאשר המשקיעים עדיין מנסים להעריך כיצד התנודתיות העזה במחירי הזהב השחור תשפיע על הכלכלה הגלובלית. 

לצד החששות מהנפט, פעילי השוק ממשיכים בניסיונות להבין לאן מועדות פניו של הפד בישיבת הריבית הבאה בחודש מארס. השבוע ציין סגן יו"ר הפד סטנלי פישר כי בכירי הפד עדיין לא יודעים האם להעלות את הריביות בפגישה הקרובה. הוא ציין בנוסף כי עדיין לא ברור מהן ההשלכות של התנודתיות בשווקים הפיננסים על כלכלת ארה"ב.

שותפות לוויתן (דלק קידוחים , אבנר , נובל אנרגי' ורציו ) הגישה אתמול לממונה על הנפט במשרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים את תכנית פיתוח העדכנית המורחבת של המאגר. על פי התכנית יפותח המאגר בלוח זמנים מואץ שיאפשר הזרמת גז וקונדנסט למשק הישראלי כבר בשנת 2019, בהתאם למתווה הגז. יכולת ההפקה הכוללת של מאגר לוויתן תעמוד על כ-BCM 21 לשנה, עלייה של BCM 5 בשנה לעומת תכנית הפיתוח המקורית אשר עמדה על כ-BCM 16 בשנה, וזאת לאור הביקושים הצפויים בשווקי היעד. [לסיפור המלא]

עונת הדוחות השנתיים בתל אביב בעיצומה, והבוקר פרסם מזרחי טפחות  את תוצאותיו הכספיות לרבעון הרביעי אשתקד ול-2015 כולה. הבנק דיווח על עלייה בהכנסות השנתיות ל-5.392 מיליארד שקל ורווח נקי שנתי של 1.134 מיליארד שקל. [לסיפור המלא]

 

טאואר  מוסיפה להיסחר ברקע דוחותיה השנתיים שפורסמו אמש, אשר היכו את התחזיות המוקדמות. החברה סיפקה תחזית מכירות לרבעון הראשון השנה, אשר משקף קצב הכנסות שנתי של מעל מיליארד דולר.

איתוראן  נפלה אתמול לאחר דיווח כי דירקטוריון החברה החליט לפעול למחיקת מניותיה מהמסחר בבורסת תל אביב. מניות איתוראן יוסיפו להיסחר בוול סטריט.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]