חברת הסטארט-אפ הישראלית Phresh, העוסקת בפיתוח פתרונות קיימות אורגניים, השיקה בקיקסטארטר קמפיין מימון המונים שיסייע להשלים את הפיתוח והאספקה של מוצר ה-Food Protectors, פתרון אורגני ובריא שמסייע להאריך את חיי המדף של פירות וירקות בבתים. בכוונת החברה לגייס כ-20,000 דולר, כשנכון לכתיבת שורות אלה היא גייסה כמחצית מהסכום.

מוצר ה-Food Protectors של Phresh, המשלב עיצוב אטרקטיבי עם טכנולוגיה אורגנית, מסייע להגדיל פי שלושה את אורך חיי המדף של פירות וירקות. המוצר מגיע בצורה של תפוח ורובוט, שבתוכו מוכנסת האבקה של Phresh. המוצר מבוסס על אבקה אורגנית, לא רעילה, שמתמוססת באטמוספירה ומסירה בקטריות ופטריות, תוך כדי חמצון של האזור. כתוצאה מכך אין צורך לשים את האבקה על מוצר המזון, ולא חשים בשום ריחות או טעמים כתוצאה מהשימוש באבקה.

האבקה של Phresh פותחה על בסיס 12 שנות מחקר בחברת הסטארט-אפ BotanoCap, והיא מורכבת משמנים אתריים, שמהווים חומרים משמרים טבעיים שנוצרים על-ידי צמחים דוגמת אורגנו, נענע, שמן חרדל וצמחים אחרים. האבקה עושה שימוש בתהליך מוגן בפטנטים של מזעור לקפסולות, וכל גרגר באבקה מחזק את השפעת החומרים המשמרים עד לטווח של חודש. האבקה מתמוססת באטמוספירה ויוצרת אזור חיץ שמאריך את חיי המוצר.

כל חבילה המסופקת על-ידי Phresh כוללת 12 מארזים, המספיקים לטווח של שנה, כאשר כל Food Protector מצויד בנורת LED שמשנה את צבעה לאורך הזמן ומזכירה ללקוח להחליף את האבקה פעם בחודש או בחודשיים.

בעיית המזון בכלל ותחום שימור המזון בפרט, שבהם פועלת Phresh, מהווים נושאים שמטרידים ארגונים וממשלות ברחבי העולם ובישראל. מהדוח הלאומי לאובדן והצלת מזון בישראל שפורסם לאחרונה, עולה כי כ-35% מהיקף ייצור המזון בישראל - העומד על כ-2.5 מיליון טונות בשנה - אובדים, אך ניתנים להצלה. על-פי ההערכות, הצלת 600,000 טונות בשנה, כרבע מהיקף המזון המיוצר בארץ, תאפשר להציל מזון בשווי של כ-3 מיליארד שקל.

אם תרצו להגדיל את אורך חיי המדף של הפירות והירקות שרכשתם, תוכלו להזמין את ה-Food Protector תמורת 30 דולר ליחידה אחת או 45 דולר לשתי יחידות, כולל דמי משלוח, אשר יישלחו ללקוחות באוגוסט 2016.