שיטת בנייה חדשה בשם System Gomos כוללת סדרה של מודולים מחוזקים מבטון שנבנים מראש מבפנים ומבחוץ ומחוברים יחדיו בשטח וכך מספקים בית מוכן למגורים בתוך 3 ימים בלבד.

משרד אדריכלים פורטוגזי בשם Samuel Gonclaves פיתח מערכת מודולרית חכמה לבניית בתים מבטון בתוך ימים ספורים. המערכת כוללת סדרה של מודולים מחוזקים מבטון שנבנים מראש מבפנים ומבחוץ ומחוברים יחדיו בשטח וכך מספקים בית מוכן למגורים בתוך 3 ימים בלבד.

המערכת שנקראת Gomos System מספקת פלטפורמת עיצוב גמישה שמאפשרת לשלוט בגודל הבית בהתאם לסוג ומספר המודולים ואפילו להגדיל את הבית בהמשך הדרך, פשוט על ידי חיבור של מודולים נוספים. שטחו של המודול הגדול ביותר הוא כארבעה עשר (-14) מ"ר , כאשר ניתן להתאים את המודולים לסוג וגובה הקרקע.

תהליך הבנייה של ה-Gomos Home, שפיתוחו מומן על ידי 18 חברות בנייה מקומיות, מתחלק לארבעה שלבים: ייצור המבנה במפעל, פיניש חיצוני ופנימי, הובלה והרכבה. כל מודול נשלח מהמפעל לאתר הבנייה במשאית כשהוא כולל ריהוט קבוע, ריצוף, בידוד, חלונות, דלתות ותשתיות מים וחשמל.

הדגם הבסיסי ביותר של הבית המודולרי מפורטוגל צפוי לעלות כ-55 אלף דולר, כלומר כ-215 אלף שקל, כולל מסים, כאשר המחיר צפוי להשתנות בהתאם לגודל הבית, רמת הגימור וסוג המטבח והשירותים.