נעילה חיובית בבורסה; כלכלית זינקה 11.7%, אופקו קרסה

עליות שערים בוול סטריט ■ כלכלית גייסה אתמול 750 מיליון שקל בהנפקת זכויות ■  אי.די.בי פתוח צפויה לרשום הפסד של 367-407 מיליון שקל ב-2015

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ג') היום הראשון של חודש מארס, בעליות לאור הסנטימנט החיובי באסיה, אירופה וארה"ב. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל.

 

 

מדד מנהלי הרכש שפורסם היום בסין אכזב, אך התגובה בבורסות אסיה דווקא הפוכה, והן נסחרות בעליות. הסיבה לכך היא ספקולציות לפיהן הבנק המרכזי הסיני ינקוט עוד צעדים מרחיבים נוכח הנתונים הכלכליים שממשיכים להצביע על האטה בצמיחה. 

הגרף המפחיד של היום: אזהרת מפולת ממש כמו ב-2008 ו-2001 

בשוק המט"ח ממשיך השקל לדשדש ברמות של 3.9 שקלים לדולר ו-4.24 שקלים לאירו. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי "הדולר-שקל שוב לא הצליח לפרוץ את ההתנגדות ב-3.91 ונסוג אל רמת 3.9. הצמד מדשדש כבר שבועיים בתוך טווח צר, וזאת בשעה שגם בשוק העולמי מנסים לתפוס כיוון. ביום שישי הקרוב צפוי להתפרסם בארצות הברית דוח התעסוקה, ונתון חיובי עשוי להקנות רוח גבית לדולר. עידוד מסוים אפשר לשאוב מהתייצבות מחיר הנפט, הבוחן את רמת 34 דולר לחבית. עלייה מעל רף 35 דולר עשויה לתת דחיפה נוספת למחיר הנפט ולהרחיק אותו מהתחתיות של אזור 28-30 דולר. התאוששות מחיר הנפט היא קריטית להתייצבות השוק הפיננסי כולו, והדבר גם צפוי להקנות לדולר מומנטום חיובי".

 

בת"א, מניית כלכלית ירושלים  עמדה היום במוקד לאחר הנפקת הזכויות שאירעה אתמול, ובה נסוג שלמה נחמה במפתיע מרכישת השליטה בעוד זוהר לוי ודוד פורר הזרימו ביקושים ענקיים וגנבו את ההצגה. בעקבות כך הוגדל היקף הגיוס ל-750 מיליון שקל. המניה זינקה היום בבורסה וגררה עמה גם את מבני תעשיה . (לסיפור המלא)

טבע  איבדה גובה בעוד היא מדווחת על קשיים מול ה-FDA באישור גרסה גנרית לאפיפן של מיילן. (לסיפור המלא)

אי.די.בי פתוח  צפויה לרשום הפסד של 367-407 מיליון שקל ב-2015, בעיקר עקב ירידה של 18% בשווי השוק של כלל ביטוח ברבעון הרביעי, שצמצמה את שווי המניות שבידי אי.די.בי ב-320 מיליון שקל.

מניות הפועלים , לאומי  ודיסקונט  המשיכו לרכז עניין לאחר הדוחות הכספיים השנתיים שפרסמו אתמול. סך רווחי 5 הבנקים הגדולים בישראל זינק בשנה החולפת ב-33% ל-8 מיליארד שקל. (לסיפור המלא)

עדיין בבנקים, לאחר מאבק מתוקשר מול המשקיעים המוסדיים, סיים דקסיה ישראל  גיוס אג"ח חזק במכרז המוסדי בהיקף כ-250 מיליון שקל - כמעט פי 6 ממה שהוצע. מנכ"ל הבנק אוליבייה גוטמן מסר כי ביקושי היתר והמחיר הגבוה של אגרות החוב בהנפקה מצביעים על האמון הרב של המשקיעים בבנק.