ניצולת שואה בת 86 מבקשת צו הקפאת הליכים לאור סיטי נדל"ן

רגע לפני שבקשת פירוק ראשונה שהוגשה נגד החברה של ענבל אור עמדה להימחק עקב הסכמה עם המבקש, התקבלה היום בקשת הקפאת הליכים מצד רוכשת אחרת, הטוענת כי אור השתמשה לצרכיה בכספים שהעבירו לה חברי קבוצת רכישה

ענבל אור / צילום: אלכס ליפקין
ענבל אור / צילום: אלכס ליפקין

רגע לפני שבקשת פירוק ראשונה שהוגשה נגד חברת אור סיטי נדל"ן של ענבל אור עמדה להימחק לאור הסכמה שאליה הגיעה אור עם המבקש, אברהם וולך, התקבלה היום (ג') בבית המשפט בקשת הקפאת הליכים נגד החברה של רוכשת אחרת בשם מינה זומר. 

השופט איתן אורנשטיין קבע כי בקשתה של זומר תידון מחר (ד') בשעה 11:30 בפניו בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

זומר, ניצולת שואה בת 86, מבקשת מהשופט אורנשטיין להוציא צו הקפאת הליכים לחברת אור סיטי נדל"ן - או לחילופין להצטרף לבקשת הפירוק של וולך ולהורות על מינוי עו"ד שלמה נס כנאמן על נכסי החברה. בקשתה של זומר עלולה לטרוף את הקלפים ולמנוע מהשופט להיענות לבקשה שהגישה אור מוקדם יותר היום למחוק את ההליך נגדה.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד שוקי שועלי, טוענת זומר כי רכשה מענבל אור במסגרת קבוצת רכישה זכות לבניית דירה ברחוב הניצחון ברמת-גן, והעבירה במסגרת זו 790 אלף שקל לחברה של אור. לדבריה, הכספים שהעבירה והעבירו יתר חברי קבוצת הרכישה היו אמורים לעבור מאור לחברת "גלובל" שממנה התכוונה אור לרכוש את הקרקע. ואולם לטענתה, נודע לה כי אור לא העבירה את הכספים ל"גלובל" והשתמשה בהם לצרכיה.

לטענת זומר, העיכוב בהעברת הכסף מאור סיטי נדל"ן ל"גלובל" עלול לגרום לכך שמחר "גלובל" תבטל את הערת האזהרה שנרשמה לטובת אור סיטי נדל"ן על הקרקע, כך שזומר לא תקבל את זכויותיה.  

"קיים חשש אמיתי כי הכספים שהמבקשת שילמה לחברה לא ישמשו למטרתם אלא לצורך תשלום חובות לשוק האפור ממנו לוותה החברה כספים לצורך תשלום לרשויות המס או גורמים אחרים, בשים לב להידרדרותה של החברה", כתבה זומר באמצעות עו"ד משעולי.

עוד טוענת זומר כי נודע לה בשבוע האחרון כי כתוצאה מהמתרחש בחברה פנו רוכשים רבים לענבל אור וביקשו לבטל עסקאות ולהחזיר להם כספים. לטענתה, גם המידע הזה מעורר חשש להידרדרות חמורה במצב החברה.

"נדרש כי יכנס גורם מקצועי לחברה שימנע כאוס ויפעל לשמירת זכויותיה של החברה ושל הרוכשים מול גורמים שלישיים, לפני שתחול הידרדרות נוספת במצבה של החברה ושל הגורמים הקשורים בה", נאמר בבקשה.