חזר צ'ק נוסף של ענבל אור בסכום של 75 אלף שקל

יזמית הנדל"ן ענבל אור ממשיכה להסתבך: לידי חדשות 2 Online הגיע צ'ק מטעם אור סיטי נדל"ן – שחזר ■ "אין כיסוי מספיק", נכתב על הצ'ק ■ אור סיטי נדל"ן: "תקלה שתטופל בהקדם"

ענבל אור ממשיכה להסתבך: לאחר הדיווחים בימים האחרונים על צ'קים בגובה עשרות אלפי שקלים ללא כיסוי מטעם החברות של יזמית הנדל"ן ענבל אור, הגיע לחדשות 2 Online צ'ק על סך 75 אלף שקל מקבוצת אור סיטי נדל"ן שחזר ללקוחה תושבת תל-אביב, בציון הערה: "אין כיסוי מספיק".

הלקוחה, ילנה מארקמן, פנתה לפני כשנה לקנות דירה חדשה בפרויקט תמ"א 38 ברחוב חיבת ציון ברמת-גן. היא התבקשה להפקיד צ'ק על סך 75 אלף שקליכחלק מהסכם ההצטרפות, עוד בטרם שנחתם חוזה עם הדיירים בבניין. לאחר מספר חודשים, כשהבינה מארקמן שהפרויקט תקוע, פנתה לעו"ד יצחק גיא ממשרד גיא-רוסק שיסייע לה במגעים מול קבוצת אור סיטי.

צ'ק של ענבל אור  שחזר  / צילום:צילום מסך
 צ'ק של ענבל אור שחזר / צילום:צילום מסך

"כבר בהתחלה היה נראה לי מוזר שמשווקים את הפרויקט עוד בטרם נחתם ההסכם מול הדיירים", סיפר עו"ד גיא. "בשלב כלשהו, כמה חודשים אחרי התשלום הראשון, הודיעו לנו שעשו שינוי בתכנון. רציתי לבדוק מה השינויים ואת השפעתם על הלקוחה שלי, אבל גם כאן התחושה היא שניסו להתחמק ולא ענו לפניות שלנו. גם כשכבר חזרו אלינו, אמרו שההסכם מתקדם, והוא בישורת אחרונה לקראת הליכי תכנון. כמובן שעד כה לא נחתם הסכם עם הדיירים להתחלת הפרויקט", הבהיר.

כשהבינה מארקמן שהפרויקט רחוק מסיום, היא החליטה לבטל את ההסכם ולבקש את כספה חזרה, בהתאם לתנאים שבמסמך ההצטרפות. לאחר חילופי תכתובות בין בא-כוחה לבין נציגי אור סיטי הועבר לה צ'ק על שמה - אך לאחר שניסתה להפקידו הוא חזר, כשהסיבה המצוינת היא שלצ'ק אין כיסוי. לאחר פנייה נוספת לחברה נאמר לה כי בתחילת השבוע יוחלף הצ'ק, והיא תוכל להפקידו.

ביום ראשון הגיעה אור לחקירה נוספת במשרדי רשות המסים בירושלים, זאת לאחר שנשלחה בשבוע שעבר למעצר-בית עם תום חקירתה הראשונה בחשד להעלמות מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. בניסיון לשדר עסקים כרגיל, הבטיחה ענבל אור שכל לקוח שירצה לקבל את כספו בחזרה יוכל לעשות זאת בקלות.

"כל מי שמבקש את הכסף יודע בדיוק מה הפרוצדורה", אמרה אור בראיון ל"אולפן שישי". "יש מחלקת קשרי לקוחות, מגיעים, אין שום בעיה, מקבלים את כספם חזרה, מי שלא מאמין ולא רוצה. אנחנו עושים את זה עם כל הקושי. אני מאוד מאמינה בפרויקטים שלי, בדרך שלי, ביושרה שלי".

מאור סיטי נדל"ן נמסר בתגובה: "אנו עומדים אחר התחייבויותינו להשבת הכספים ללקוחות. מדובר בתקלה שתטופל בהקדם, שכן מדובר בחשבון אחד מבין חשבונות רבים השייכים לקבוצה. לצערנו, עד אשר לא תוסר בקשת הפירוק חסרת הבסיס שהוגשה לבית המשפט, לא ניתן יהיה להסדיר את התקלה הטכנית האמורה, וזו תטופל מיד עם ביטול בקשת הפירוק".