אושרה תוכנית אפולוניה ל-3,000 דירות וגן לאומי בהרצליה

התכנית כוללת כניסה חדשה להרצליה מכביש החוף וגם אזור תעסוקה בהיקף של כ-50 אלף מ"ר

הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) בראשותו של ערן ניצן, סגן הממונה על אגף תקציבים במשרד האוצר, אישרה אתמול (ד') למתן תוקף תוכנית לשכונת מגורים, אזור תעסוקה וגם גן לאומי במתחם אפולוניה בעיר הרצליה.

התכנית, שנערכה על ידי אדריכל יאיר אביגדור, בניהולה של חברת יהל מהנדסים, בשיתוף פעולה בין רשות מקרקעי ישראל, רשות הטבע והגנים ועיריית הרצליה, כוללת שכונת מגורים בת 3,000 יחידות דיור לצד גן לאומי נרחב הכולל שטחי ארכיאולוגיה, שטחים פתוחים מסוגים שונים ושטחים המיועדים לשיקום.

התכנית כוללת כניסה חדשה להרצליה מכביש החוף (כביש 2) וגם אזור תעסוקה בהיקף של כ-50 אלף מ"ר. עוד במסגרת התוכנית מוצעים גם שימושים לטובת שטחי מסחר וגם מלונאות.

חשוב לציין שבעוד הותמ"ל אישרה את התוכנית למתן תוקף, השלב האחרון לאישור תוכנית, חלקים נרחבים מהשטח עליו חלה התוכנית שימשו בעבר למפעל תע"ש ולכן באזור קיים זיהום קרקע. לאור זאת קובעת התכנית סדרה של פעולות בהן יש לנקוט על מנת להבטיח את הטיפול בקרקע ולשקמה. מסיבה זו בעוד התוכנית אושרה כעת, מועד יישומה בפועל עוד ייקח זמן עד שמפגעי הזיהום יאותרו, ימופו ויטופלו.

ממשרד האוצר נמסר היום כי "את ביצועה של התכנית ילווה צוות ממשלתי אשר תפקידו להבטיח את מימוש פתרון החסמים עליהם הוחלט בוועדה, כך שהיא תפותח בלוח זמנים מהיר, לצד ביצוע הפעולות הנדרשות לטיפול בקרקע ופיתוח הגן הלאומי".