חשד: בנו עשרות דירות בי-ם ולא דיווחו על עסקאות במיליונים

חוקרי מס הכנסה עצרו מספר חשודים הקשורים לביצוע עסקאות נדל"ן במיליוני שקלים ללא דיווח לרשות המסים ובנייה לא חוקית של עשרות דירות במזרח ירושלים

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

חוקרי מס הכנסה ירושלים והדרום עצרו מספר חשודים הקשורים לביצוע עסקאות נדל"ן של מיליוני שקלים ללא דיווח לרשות המסים ובנייה לא חוקית של עשרות דירות בירושלים. שלושת החשודים שוחררו בערבות בבית משפט השלום בירושלים.

כמפורט בבקשות המעצר, מוסטפה בן עבדל כרים סלימאן, קבלן בן 52 מירושלים, חשוד כי במספר מקרים ביצע עסקאות קומבינציה במזרח ירושלים ללא דיווח על העסקאות ועל הבנייה שבאה בעקבותיהן. לפני מספר שנים התקשר סלימאן עם החשוד השני, חסן ג'ודה, לבניית 3 בניינים בני 8 דירות כל אחד על קרקע בבעלותו של ג'ודה בבית חנינא. על-פי ההסכם בין השניים, סלימאן קיבל בתמורה לבנייה 16 דירות בשני בניינים ו-115,000 דולר במזומן, בעוד ג'ודה קיבל 8 דירות לעצמו.

לפי החשד, הקבלן סלימאן מכר את כל 16 הדירות ללא דיווח למיסוי מקרקעין ותשלום המסים כנדרש, כאשר מידע שהגיע אל פקיד השומה קושר את הקבלן למקרים דומים נוספים. לעומת זאת, נטען, ג'ודה המשיך להחזיק ב-8 הדירות, כאשר באחת מהן הוא מתגורר, את השנייה הוא השאיר לצורך אירוח משפחתו, ואת 6 הדירות הנוספות הוא השכיר ב-1,000 דולר לחודש כל אחת.

על-פי הערכתו של בעל הדירות, שווי כל דירה הוא כ-400,000 דולר, כך שמדובר בעסקה ששווייה מיליונים רבים, עליה לא דיווח גו'דה לרשות המסים ולא שילם את המסים בגינה, על-פי החשד. כמו כן, הוא חשוד בהעלמת הכנסות של כ-500,000 שקל בגין דמי שכירות שקיבל לאורך השנים מ-6 הדירות שבבעלותו.

במסגרת החקירה נעצר חשוד נוסף, בן-דודו של סלימאן הקבלן, זיאד בן זאיד סלימאן, שכיר בהדסה הר הצופים, שעל-פי החשד מכר בעזרתו של סלימאן חלק מחלקת קרקע נוספת בבית חנינא ללא דיווח וקיבל עליה כ-1.6 מיליון שקל, באמצעותם בנה על שאר הקרקע שבבעלותו 4 בתים למשפחתו. גם במקרה זה, לפי החשד, עסקת המכירה והבנייה לא דווחו לרשות המסים, ולא שולם מס בגינן כנדרש.