אחרי 28 שנה: סיון רהב תחליף את אבשלום קור בחידון התנ"ך

קור: "פקידה אלמונית הודיעה לי על כך בהודעה כתובה" ■ סיון רהב-מאיר: "כבוד גדול להיכנס לנעליו הענקיות כמנחה"

סיון רהב־מאיר / צילום: גיא כושי ויריב פיין
סיון רהב־מאיר / צילום: גיא כושי ויריב פיין

משרד החינוך החליט כי ד"ר אבשלום קור לא יגיש יותר את חידון התנ"ך העולמי לנוער, והוא יוחלף החל מהחידון הקרוב - שנערך ביום העצמאות - על-ידי עיתונאית חדשות 2 סיון רהב מאיר. קור, עורך הלשון של גלי צה"ל ומנחה ידוע-שם, הוביל את החידון במשך 28 שנה. רהב הגישה לפני מספר שנים את החידון הארצי.

השינוי הגיע בעקבות הליך מכרזי שניהל משרד החינוך לאחר שהאחריות על החידון הועברה אליו מידי צה"ל, שהפיק אותו עד כה. קור אמר ל"גלובס" כי משרד החינוך הודיע לו על כך בהודעת SMS. לדבריו, "פקידה אלמונית שלחה לי הודעה כתובה".

- חשת שזה לא מכובד?

"אני לא יודע אם הפקידה הזו הייתה בתפקידה כשהתחלתי להגיש את חידון התנ"ך. החידון לא נולד איתי ולא ימות איתי. אחר כך עדכנה אותי סיון שהיא נגשה לפני מספר שבועות לתפקיד, וביקשה את רשותי, 'אמרתי לה עלי והצליחי'. זו דרכו של עולם - דור הולך ודור בא. אני עושה דברים רבים באהבה, וכל מה שאני עושה הוא לטובת עם ישראל".

סיון רהב מאיר מסרה בתגובה: "גדלתי על אבשלום ועל החידון ותמיד חלמתי להשתתף בו. זה כבר לא יקרה, אבל זה כבוד גדול להיכנס לנעליו הענקיות כמנחה. שמחתי מאוד שהוא בירך אותי הבוקר על הבחירה. הוא כבר בטח היה מוצא פסוק מתאים לתאר את החילופים האלה, אבל אני קטונתי ...".

שר החינוך נפתלי בנט התקשר הערב להתנצל בפני קור לאחר שנודע לו, מהפרסום בגלובס, כי המנחה הוותיק קיבלת הודעת SMS בה עודכן כי לא ימשיך להוביל את חידון התנ"ך. בנט הביע צער על האופן שבו הדברים נעשו, והודה לו על עשייתו ארוכת השנים.

ממשרד החינוך נמסר כי "לראשונה, חידון התנ"ך העולמי לנוער יתקיים השנה (2016), באחריותו של משרד החינוך בלבד (ללא צה"ל). בהתאם לזאת ובכפוף לחובת נוהל המכרזים, פרסם המשרד מכרז לבחירת מנחה לאירוע. במסגרת המכרז נבחרה העיתונאית סיון רהב מאיר. המשרד והשר נפתלי בנט מודים לד''ר אבשלום קור על תרומתו הגדולה, המיוחדת והמקצועית רבת השנים לחידון התנ"ך".