כחלון לגפני: שכר הבכירים במערכת הפיננסית - כשל ערכי ומוסרי

לקראת הדיון בועדת הכספים של הכנסת קורא שר האוצר ליו"ר ועדת הכספים שלא לחרוג מתקרת שכר בעלות כוללת של 2.5 מיליון ששקל במערכת הפיננסית

שר האוצר משה כחלון / צילום: אוריה תדמור
שר האוצר משה כחלון / צילום: אוריה תדמור

מחר יתקיים דיון בוועדת הכספים של הכנסת בנוגע לשכר הבכירים במערכת הפיננסית. שר האוצר, משה כחלון, העביר ליו"ר הוועדה, משה גפני, את עמדתו שהופכת לרדיקלית אף יותר משל קודמו בתפקיד, יאיר לפיד.

כחלון מבקש שוועדת הכספים תגביל את שכר בכירי המערכת הפיננסית לרמה של 2.5 מיליון שקל בשנה במונחי עלות שכר וזאת לעומת רמה של 8 מיליון שקל שנהוגה היום בקרב בכירי המערכת הבנקאית.

"שכר הבכירים במגזר הפיננסי הוא ביטוי מוחשי לתופעה של הפערים החברתיים ההולכים וגדלים בחברה. רק לאחרונה פורסם באמצעי התקשורת כי בכירים במגזר הפיננסי מרוויחים שכר שנתי הכולל הטבות, מענקים ובונוסים המגיע לעיתים למעל ל-8 מיליון שקל בשנה. סכום חסר הצדקה ומנופח מעבר לכל פרופורציה. מדובר לעיתים בפי מאה ויותר מהשכר הממוצע במשק" כותב כחלון.

"מעבר לכל אלה, יש כאן כשל ערכי ומוסרי ממדרגה. במה עלו בכירי המגזר הפיננסי על מפקדי הטייסות שלנו, על מפקדי החטיבות הלוחמות, על שופטי ונשיאי בית המשפט, על מנתחי הלב והמוח, על מדענים בחקר התרופות, החלל, הכימי והפיזיקה?" הוא מוסיף.

בסופו של יום מבקש כחלון להבהיר לגפני כי עמדתו הרשמית שהיא קיצונית יותר מעמדת הדרג המקצועי במשרד האוצר, קובעת כי יש להגביל את שכר הבכירים במערכת הפיננסית לעלות שכר כוללת של 2.5 מיליון שקל וזאת לעומת עמדת יאיר לפיד שגובתה על ידי הדרג המקצועי באוצר ועמדה על 3.5 מיליון שקל.