ענבל אור מפטרת 20% מעובדי אור סיטי וחותכת הפרסום

רק לפני יומיים היא הרגיעה את העובדים ואמרה להם ש"כולנו משפחה אחת קרובה וחזקה, וביחד נצלח את האירוע הנוכחי ונחזור לשגרת פעילות כבר בזמן הקרוב" - והיום היא מפטרת חמישית מהם ■ דובר החברה: "מנסים לפגוע בה"

ענבל אור / צילום: אמיר מאירי
ענבל אור / צילום: אמיר מאירי

אור סיטי, קבוצת החברות של ענבל אור, הודיעה היום (ה') על שורת צעדי התייעלות מיידית, וזאת "כהכנה למתווה הסדרה מול המוסדות הפיננסיים". כך נמסר היום על-ידי דוברי החברה.

על-פי ההודעה של החברה, עיקרי תוכנית ההתייעלות כוללים: "קיצוץ דרמטי בהיקפי הפרסום של החברה החברות הבנות, התייעלות בהיקף כוח-אדם בשיעור של כ-20% מכוח-האדם בחברה ובחברות הבנות, הקטנה ניכרת של שטחי המשרדים של החברה ומינוי מנהל מקצועי להסדרת מערכת היחסים המסחרית עם המוסדות הפיננסיים", כך לשון ההודעה.

עוד נמסר מהחברה היום כי "מצבה הפיננסי של החברה מאפשר עמידה במתווה הסדרה מורכב, אך אין ספק שהפרסומים הופכים כלי שרת בידי גורמים המנסים לפגוע בחברה. ביצוע צעדי ההתייעלות יאפשר לחברה לעמוד בהנחיות השופט אורנשטיין והשבה הדרגתית לשגרה".

נזכיר כי בשבועות האחרונים נקלעה החברה ובעלת החברה ענבל אור למצב לא פשוט לאחר שברשות המסים חשפו חקירה שהתנהלה כנגד החברה, ואף עצרו את אור ומנהל הכספים של החברה. עד יום א' האחרון שהתה אור במעצר בית, והוצא לה צו עיכוב יציאה מהארץ. במקביל, מאז התפוצצה הפרשה מול רשות המסים, הוגשו גם מספר תביעות כנגד החברה לבית המשפט שהתבקש להכריז בין היתר על אור כפושטת רגל.

אור סיטי מחזיקה משרדים מפוארים במגדלי עזריאלי בתל-אביב. עד כה לא נתן בית המשפט כל הוראה המחייבת את החברה להתייעלות וההודעה שנשלחה מטעמה היום מעלה שאלה לגבי הכיוון אליה מתקדמת החברה. מטעם החברה נמסר כי אין מדובר במהלך שאמור להעיד על כיוון שלילי ומטרתו התמודדות עם המצב אליו נקלעה החברה.

עם זאת, סימני השאלה סביב מה שעתיד לקרות בהמשך מתחדדים גם לאור הדיון שנערך אתמול בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בו ביקר שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, את התנהלות אור בכל הנוגע לפרויקט מציצים, במהלך שנחשד כמכירת אותה דירה לשני לקוחות שונים, לצד התייחסות בעייתית שנשמעה גם מצד בא-כוחו של בנק מזרחי עו"ד עמית פינס, שאמר כי צ'קים של אור בסך 3.6 מיליון שקל לא כובדו, וכן צ'קים בסך 10 מיליון שקל חזרו.

"אנחנו מתגלגלים מיום ליום בדרך לא טובה", אמר עו"ד פינס המייצג את הבנק שציין כי אור עצמה ערבה אישית לכל החשבונות בבנק, וכי חובה עומד על למעלה מ-17 מיליון שקל, כש-9 מיליון שקל הם מהחשבונות המסחריים, ועוד כ-8 מיליון שקל מהחשבון הפרטי.