סומוטו רוכשת את רשת הפרסום בווידאו טרסר תמורת עד כ-12 מיליון שקל

סומוטורכישת רשת הפרסום הישראלית, המתמחה בפתרונות פרסום בווידאו, תקנה לסומוטו דריסת רגל בשוק הפרסום בווידאו ובפרט על גבי מובייל

12.04.2016, 15:44

סומוטו מתרחבת לתחום הפרסום בווידאו. החברה בניהולו של בן גירון הודיעה על רכישת טרסט טיוד (Terser Tude), המתמחה בפתרונות פרסום בווידאו ובפרט וידאו על גבי מובייל, המהווה 65% מפעילותה, תמורת עד כ-12 מיליון שקל.

טרסר מציעה למפרסמים ובעלי תוכן במובייל ובדסקטופ פתרונות מוניטיזציה מבוססי פרסום בווידאו ישירות מול ספקי שטחי פרסום באינטרנט, או באמצעות צדדים שלישיים. לחברה, אשר הוקמה בשנת 2014 והחלה להפיק הכנסות משמעותיות במהלך שנת 2015, כעשרה לקוחות פעילים ושיתופי פעולה עם עשרות סוכנויות ובורסות פרסום דיגיטאליות.

הכנסות טרסר בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2015 הסתכמו בכ-11.8 מיליון שקל, כשהרווח התפעולי של החברה עמד על כ-3.5 מיליון שקל. להערכת סומוטו הכנסות טרסר ברבעון הרביעי של 2015 צפויות להסתכם בכ-9 מיליון שקל.

כאמור, תמורת העסקה הכוללת, בכפוף לעמידה באבני דרך, היא עד כ-14 מיליון שקל במזומן ומניות, כאשר הסכום המותנה בתוצאות טרסר מהווה כ-75% מסך תמורת העסקה הכוללת: במועד השלמת העסקה ישולם סך של כ-2.1 מיליון שקל במזומן וטרסר תהפוך לחברת בת בבעלות מלאה (100%) של סומוטו. סך של עד כ-940 אלף שקל במזומן, המותנה בתוצאות הכספיות של טרסר לשנת 2015, ישולם לבעלי מניות טרסר במרץ 2016.

יתר התשלום עד סך של עד כ-10.8 מיליון שקל, במניות סומוטו ובמזומן, מותנה בעמידה באבני דרך (Earn Out), ומבוסס עמידה ביעדי רווח נקי על בסיס רבעוני ושנתי בסך של 10 מיליון שקל בתקופת ה-Earn Out המתחילה בחודש נובמבר 2015 וצפויה להסתיים בתום שנת 2016.

שוק הפרסום הדיגיטלי בווידיאו נהנה מצמיחה חזקה לאור הגידול בהסטת תקציבי פרסום מערוצים הנייחים המסורתיים, כגון טלוויזיה, לערוצים דיגיטליים באינטרנט ובמובייל. על פי מחקרי שוק, בארה"ב לבדה היקף הפרסום בווידאו על גבי מובייל צפוי לצמוח פי 5 בין 2015 לשנת 2020, קצב של 40% בשנה, ולהסתכם בכ6.5 מיליארד דולר. עד שנת 2020, היקף הפרסום העולמי באינטרנט ובמובייל צפוי להסתכם במעל לכ-25 מיליארד דולר.

בן גירון, מנכ"ל סומוטו, מסר: "לצד חזרתנו לצמיחה בתחום ה-MAC וגידול ברווחיות, אנו פועלים לגוון את מקורות ההכנסה שלנו על מנת שבמהלך שנת 2016 כ-50% מההכנסות המאוחדות ינבעו מפעילות בסביבת המובייל והווידאו, בין היתר, באמצעות מימוש תוכניתנו האסטרטגית להתרחבות בדרך של מיזוגים ורכישות".

צרו איתנו קשר *5988