יומיים אחרי מתקפת הטרור הרצחנית בבריסל, כוחות הביטחון בבלגיה ממשיכים במצוד הנרחב אחר חשודים בתכנון ובביצוע פיגועי התופת. לאחר שאמש דווח כי גוברת ההערכה שהמחבל השני שהתפוצץ בנמל התעופה זוונטם הוא מייצר המטענים של חוליית הטרור, הבוקר (ה') מפורסם כי הרשויות מחפשות אחר חשוד נוסף שנצפה יחד עם חאלד בקראווי - המחבל שהתפוצץ במטרו בעיר.

על-פי דיווח בעיתון הצרפתי "לה מונד", החשוד הנוסף נקלט במצלמות האבטחה של הרכבת התחתית לצידו של בקראווי כשהוא נושא עמו תיק גדול. על-פי ההערכות העדכניות, במתקפת הטרור השתתפו 5 מחבלים - שלושה בנמל התעופה ושניים במטרו. שלושה מתוך החמישה פוצצו את עצמם, ולפיכך ההערכה היא כי שניים הצליחו להימלט ללא פגע.

אמש (ד') חשף נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כי איברהים בקראווי, המחבל שהתפוצץ בנמל התעופה ואחיו של המחבל שהתפוצץ במטרו, גורש מטורקיה ביוני 2015. "למרות אזהרותינו כי מדובר בטרוריסט זר, בלגיה לא הצליחה לבסס קשר בינו לבין טרור", אמר ארדואן.

אתמול בצהריים דווח בבלגיה כי נאג'ם אל-עשראווי, "המהנדס" של חוליית הטרור והאדם שמופיע לכאורה מימין בתמונה שפורסמה מנמל התעופה, נעצר. עם זאת, כעבור מספר שעות הדיווח הוזם. בשעות הערב דיווחו גורמי ביטחון בבלגיה כי הם מעריכים שאל-עשראווי הוא אחד משני המחבלים המתאבדים מנמל התעופה. הוא זוהה ככל הנראה על-ידי בדיקות DNA וטביעות אצבעות, אך טרם התקבל אישור רשמי לדיווח.

בתוך כך דיווחה אמש סוכנות הידיעות AP כי ארגון הטרור דאע"ש אימן לפחות 400 לוחמים שנועדו לתקוף את ערי אירופה בגל פיגועים קטלני. על-פי הפרסום, הארגון הרצחני מפעיל שורה של תאי טרור מתואמים ביניהם - כמו אלה שביצעו את המתקפות בבריסל ובפריז. כמו כן מסרו מקורות לסוכנות הידיעות כי אותם תאי טרור הונחו "לבחור את הזמן, המקום ושיטת העבודה" כדי להוביל למספר הנפגעים המירבי.

מקורות רשמיים, בהם גורמים באירופה ובעיראק, סיפרו כי ההכוונה של הפיגועים העתידיים מתבצעת במחנות בעיראק ובסוריה - וגם במספר מדינות בגוש הסובייטי לשעבר. מאות הלוחמים עוברים במחנות אלה הכשרה דקדקנית בשיטות לביצוע פיגועים על-מנת "להטיל אימה במערב".

המידע המאיים מתבסס בין השאר על דבריו של אחד ממארגני מתקפת הטרור בפריז, שאמר לפני שחוסל כי חדר לאירופה כחלק מקבוצה של 90 איש ממספר לאומים: "התפזרנו פחות או יותר בכל מקום ביבשת".

חלק מההערכות אף מדברות על כ-600 לוחמים שיועדו למתקפות על יבשת אירופה - חלקם אירופאים שנסעו למזרח התיכון והצטרפו לארגון הטרור הרצחני.