מטוס של חברת התעופה המצרית אייר איג'פט שהיה בטיסה בין קהיר לאלכסנדריה שינה כיוון ונחת בשדה התעופה בלרנקה בקפריסין כמטוס חטוף. מדובר במטוס איירבוס 320, בטיסה מספר MS181 ועליו 81 נוסעים. החשד הוא שהחוטף מצויד בחגורת נפץ. 

 

מטוסי חיל האוויר הוזנקו לכיוון המטוס המצרי החטוף מחשש שהוא ינסה לחדור לשטח האוויר הישראלי או יתקרב למתקנים האסטרטגיים של ישראל, ובהם שדות קידוח הגז השוכנים בין חופי ישראל לקפריסין. מיד לאחר חטיפת המטוס עקבו ביחידות הבקרה האוויריות ובנמל התעופה בן גוריון אחר נתיב הטיסה. בשום שלב הוא לא התקרב למרחב האווירי של ישראל.

החוטף שהשתלט על המטוס, מסוג איירבס A320, איים כי הוא נושא חגורת נפץ. הרשויות במצרים ובקפריסין הבהירו כי מניעיו של החוטף הם אישיים, והוא ככל הנראה ביקש מקלט בקפריסין. כמו כן, דווח כי גרושתו נמצאת במדינה, והוא ביקש להתאחד עמה. בכלי התקשורת המקומיים דווח כי צוותי המו"מ בשדה התעופה הביאו את גרושתו למקום, על מנת לשכנע אותו לשחרר את החטופים הנותרים.

"זה הכל בגלל האישה", הבהיר נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס‏ במסר לכלי התקשורת. הוא הוסיף: "אנחנו עושים הכול על מנת לשחרר את בני הערובה". על פי הדיווחים, החוטף ביקש להעביר מכתב באורך של ארבעה עמודים לגרושתו הקפריסאית, מרינה פרשקו. גורמים במשרד החוץ המצרי מסרו לעיתון הבריטי "גרדיאן" כי "הוא לא טרוריסט, הוא אידיוט. טרוריסטים משוגעים, אבל הם לא טיפשים. הבחור הזה כן".

בתמונות ששודרו בכלי התקשורת בקפריסין נראים הנוסעים עוזבים את המטוס ועולים על אוטובוסים של נמל התעופה. נמל התעופה הבינלאומי בלרנקה נסגר על ידי המשטרה, והטיסות אליו הוסטו לשדה התעופה בפאפוס. ברשת "סקיי ניוז" דווח כי החוטף דרש תחילה מהקברניט להנחית את המטוס באיסנטבול, אך הוא השיב שאין לו מספיק דלק להגיע לשם.

ממשרד התעופה המצרי נמסר במסיבת עיתונאים מיוחדת שהתכנסה בקהיר כי הרשויות ישלחו מטוס ללרנקה, על מנת להשיב את הנוסעים למצרים. כמו כן, נמסר כי החוטף ביקש להגיע "לטורקיה או לקפריסין".

החוטף הורה זמן קצר לאחר הנחיתה לכוחות המשטרה לפנות את האזור כדי לשחרר את הנשים והילדים שעל המטוס. על המטוס היו בסך הכול 18 זרים, עשרה אמריקנים ושמונה בריטים. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המצריים והקפריסאים, החוטף הוא איברהים סמאחה, בעל אזרחות מצרית ואמריקנית. בעיתון המצרי "אל-יום א-סאבע" דווח כי הוא מרצה לווטרינריה באוניברסיטת אלכסנדריה. עם זאת, בהמשך דווח כי סמאחה הוא בין הנוסעים ששוחררו.