"אפקט ילן": בורסות אירופה סגרו בעליות חדות

יו"רית הפד נאמה אתמול ואמרה כי הבנק המרכזי ינקוט במשנה זהירות בכל הנוגע למדיניות הריבית וזאת בשל הסיכונים בכלכלה הגלובלית ■ הנפט נסחר בעליות לאחר שאתמול ירד בחדות ■ התפוקה התעשייתית ביפן נפלה ב-6.2% בפברואר, מעל הצפי

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') בעליות שערים חדות, על רקע נאומה של ג'נט ילן אתמול, שהזימה את הספקולציות לפיהן הבנק המרכזי יעלה את הריבית כבר באפריל. החוזים העתידיים נסחרים בעליות בעוד הנפט מזנק עד כ-2%. 

 

יו"רית הפד ג'נט ילן נאמה אתמול בניו-יורק ולמעשה הזימה את הספקולציות לפיהן הבנק המרכזי האמריקאי יעלה בקרוב את הריביות. לדבריה, עדיין קיימים סיכונים בכלכלה הגלובלית, כגון ירידת מחירי הנפט וההאטה בסין וכלל לא ברור האם מגמת העלייה בקצב האינפלציה בארה"ב תימשך. לכן, הפד ינקוט במשנה זהירות בכל הנוגע למדיניות הריבית. דבריה של ילן מגיעים לאחר שבשבועות האחרונים מספר בכירים בפד רמזו כי האופציה להעלאת הריבית כבר בחודש אפריל - עדיין על השולחן. בעקבות דבריה של ילן השווקים עברו לעליות בעוד תשואות האג"ח האמריקאיות ירדו לרמה של 1.84%.

 

"ילן ניפצה לחלוטין את תחזית הפד שפורסמה בדצמבר וצפתה 4 העלאות ריבית", מציין מארק מת'יו, מנהל מחלקת המחקר ביוליוס בר. 

מניית פולקסווגן עומדת במוקד לאחר שהרשויות בארה"ב הגישו תביעה חדשה נגד החברה בגין קמפיין הפרסום שלה שהסלוגן שלו היה "דיזל נקי".

הקמעונאית הגרמנית Metro נסחרת בעליות חדות לאחר שדיווחה כי היא בוחנת לפצל את עסקיה.

שנחאי זינקה

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע נאום ילן שהקפיץ אתמול את וול סטריט. מדד הניקיי סייום בירידות של יותר מ-1% בעוד שנחאי קפצה בכ-2.8%.

 

 

ביפן פורסם היום כי התפוקה התעשייתית בפברואר נפלה ב-6.2%, מעל הצפי בשוק שעמד על נפילה של כ-6% ולאחר עלייה של 3.7% בינואר. מדד הניקיי היפני נסחר היום בירידות קלות, בין היתר בשל הנתון המאכזב והתחזקות הים מול הדולר, על רקע אמירותיה של ילן.

מניית שארפ  זינקה בחדות היום בעקבות דיווח ביפן לפיו חברת פוקסקון, שרוכשת את שארפ, מתכוונת לבצע שינויים מבניים מהותיים ולהחליף את צמרת החברה.