לבייב בהקלטה: "אני משתין על הבנקים כולל על רקפת"

ערוץ 10 חושף היום הקלטות של לב לבייב בהן הוא מתבטא בצורה קשה נגד הבנקים ובעיקר לאומי ■ השבוע חשף גלובס כי מחזיקי האג"ח של אפריקה טוענים להפרה של ההסכם איתם ולכן דורשים הזרמה של כסף או פירעון של החוב

לב לבייב / סיון פרג'
לב לבייב / סיון פרג'

ערוץ 10 חשף הערב (ו') הקלטות של איש העסקים לב לבייב, בהן הוא נשמע מתבטא בצורה קשה נגד הבנקים, בנק לאומי והמנכ"לית שלו, רקפת רוסק-עמינח. לבייב נשמע בהקלטות אומר כי הוא "מחרבן על הבנקים", כי המשבר הכלכלי לא הזיז אותו "סנטימטר", ולמעשה הוא "משתין על הבנקים כולל על רקפת" (רוסק-עמינח).

בתגובה מסרו מאפריקה ישראל לערוץ 10 כי הדברים הוצאו מהקשרם.

 

לציין כי השבוע עבר על אפריקה ישראל שבוע קשה במיוחד. החברה דיווחה על תוצאות כספיות קשות ולאחר מיכן דיווחה כי בנק רוסי מאיים על החברה במימוש שיעבוד על אפימול מאחר ואפי פיתוח לא עומדת בהתניות פיננסיות כלפיו.

יום לאחר הודעת הבנק הרוסי נחשף ב"גלובס" כי מחזקי האג"ח של אפריקה שחתמו עם החברה רק בחודש שעבר על הסכם שייתן לחברה "שקט תעשייתי" טוענים כי פניית הבנק הרוסי לאפריקה שומטת את הקרקע תחת ההסכם שנחתם עם החברה מאחר והם לא ידעו על כך שהחברה לא עומדת בתנאי ההלוואה לבנק הרוסי.

מחזיקי האג"ח פנו לנאמן וביקשו ממנו להתחיל לפעול נגד החברה ולדרוש מלבייב להזרים כסף לאפי, למכור את אפי פיתוח או להכניס שותף. אם כל זה לא יקרה הרי שמחזיקי האג"ח ידרשו להעמיד את האג"ח לפירעון מוקדם.