"הממשלה לא תשרוד בגלל החקירות; לא נציל את נתניהו"

במהלך אירוע שבת-תרבות במודיעין התייחס יו"ר ישראל ביתנו לחקירתו של שר הפנים דרעי וטען כי יציבותה של קואליציית נתניהו הולכת ומתערערת ■ "בחירות יתקיימו בסוף השנה", אמר ליברמן והבהיר כי סיעתו לא תציל את ממשלת נתניהו בכל מחיר

 אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן
אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן

על רקע הפרסומים לפיהם המשטרה פתחה בחקירה נגד שר הפנים אריה דרעי, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן העריך כי ממשלת נתניהו לא תשרוד וכי בחירות צפויות עד לסוף השנה הנוכחית.

במהלך אירוע שבתרבות במודיעין אמר ליברמן כי הקואליציה קרובה לפירוק, זאת בשל השלכות חקירתו של יושב ראש ש"ס. הוא ציין כי גם הבדיקה בעניינו של יו"ר האופוזיציה הרצוג, צפויה לערער את יציבות המערכת הפוליטית.

 

בהקשר זה, הבהיר ליברמן כי אין לו כוונה להציל את ממשלת נתניהו, כל עוד לא ישונו קווי היסוד שלה והדרך שבה היא מתמודדת עם גל הטרור. הוא אף התייחס לתקרית הירי במחבל המנוטרל בחברון, וכינה את האופן שבו ראש הממשלה שינה את דעתו בנושא כ"שבשבת פוליטית".

בהמשך התייחס ליברמן לתקרית הירי במחבל המנוטרל בחברון וטען כי הוא אינו יודע אם החייל היורה הוא גיבור אך לדבריו, הוא בוודאי אינו רוצח. ״מדובר בחייל שמשרת כבר כמעט שנתיים בצה״ל, לוחם שנחשב לחייל טוב וללא דופי שנלחם בטרור יום-יום", אמר. "יכול להיות שהוא שגה אבל זה לא הופך אותו לרוצח או לפושע והוא חייב לקבל גיבוי".