רביב דרוקר: "אני נגד סגירת כלי תקשורת, כולל ערוץ 20"

בערוץ 20 תקפו את קבוצת RGE המחזיקה בערוץ 10, בשל עתירתה לבג"ץ נגד שינוי רישיון ערוץ 20 ■ דרוקר: "לא מכיר את העתירה של בעלי ערוץ 10, אבל הבנתי שהיא לא נועדה לסגור את ערוץ 20, אלא שישדר את מה שהבטיח לשדר"

רביב דרוקר / צילום: איליה מלניקוב
רביב דרוקר / צילום: איליה מלניקוב

קבוצת התקשורת RGE, המחזיקה בערוץ 10, עתרה לבג"ץ נגד שינוי תנאי הרישיון של ערוץ 20. על-פי העתירה שהגיש עו"ד דרור שטרום, ההחלטה שקיבלה מועצת הכבלים והלוויין בתום שימוע שערכה, התקבלה ב"חוסר סמכות", לשון העתירה, ותוך "התעלמות מכך שערוץ 20 הפר ומפר את תנאי רישיונו באופן יסודי, נרחב ושיטתי למן היום בו עלה לשידור". הקבוצה מבקשת לחלופין לצאת למכרז חדש לרישיון ערוץ מורשת.

פרט לשליטה בערוץ 10, מחזיקה קבוצת RGE גם בספורט 5 וערוץ הילדים. בעבר הביעה עניין במכרז על ערוץ המורשת, אולם לאחר שמצאה - על-פי גורמים בה - כי הוא אינו כלכלי, בחרה שלא להתמודד בו. בקבוצה הלינו בפני המועצה בשימוע שערכה כי לו ידעו שתנאי הרישיון ישתנו בהתאם, היו שוקלים להתמודד במכרז.

נקודת העניין השנייה של RGE בערוץ החלה להתפתח לאור העובדה שהיא מחזיקה בערוץ 10. המודל הכלכלי שעליו נשען הערוץ שברירי ומדויק, ולכל פגיעה בנתח השוק שלו בתוך שוק ערוצי הברודקאסט הכולל אותו ואת ערוץ 2, עשויה להיות משמעות כלכלית הרת-גורל.

בקבוצה - ויש לציין כי לא הערוץ עצמו הוא שהגיש את הבג"ץ - חוששים כי שינויים ברישיונו של ערוץ 20, כך שיוכל לשדר פחות מורשת, והעובדה כי הוא מעוניין לשדר חדשות, יאפשרו לו להצמיח מאפייני ברודקאסט. בעלי ומנכ"ל ערוץ 20, אבי בר, שימש בעבר בתפקיד בכיר בקבוצת RGE, כשהיה מנהל ערוץ הספורט.

ב-RGE טוענים כי החלטת המועצה לאפשר כי רק 75% מהשידורים יהיו בענייני מורשת, היא מנוגדת להוראות חוק התקשורת ו"חותרת תחת ההסדר החקיקתי בנוגע לחלוקת מקורות המימון בשידורי הטלוויזיה". לפי העתירה, ההחלטה לאפשר את שינוי הרישיון "נוגדת כל מושכלות אכיפה, לפיה מי שמפר באופן דרמטי ושיטתי את תנאי הרישיון וייעודו - יפסיק להפר רק משום שזכה להקלה".

בערוץ 20 קיבלו במורת-רוח רבה את הבג"ץ ואף התייחסו אליו בתוכנית "הפטריוטים" ביום חמישי האחרון. "זה פתטי שהבעלים של ערוץ 10, שדרש וקיבל מחיקת מחויבויותיו הרגולטוריות בכל שנות קיומו, דווקא הם אלה שמגישים בג"ץ. כנראה בערוץ 10 איבדו גם את הבושה", אמרו בערוץ.

בתוך כך פתחו בעמוד הפייסבוק של הערוץ בקמפיין נגד ערוץ 10 והתייחסו לעיתונאי חדשות 10, רביב דרוקר. בין היתר הוצגו דברים שאמר דרוקר בכנס תמיכה בעובדי קול ישראל, לפיהם "יש דבר שאותי מוציא מהדעת, והוא שעיתונאים קוראים לסגירתו של כלי תקשורת אחר".

בתגובה אמר היום (א') דרוקר ל"גלובס": "אני נגד סגירת כלי תקשורת, כולל ערוץ 20. לא מכיר את העתירה של בעלי ערוץ 10, אבל מהדיווחים בתקשורת הבנתי שהיא לא נועדה לסגור את הערוץ, אלא שישדר את מה שהבטיח לשדר".