נעילה מעורבת בבורסה; מניות הסלולר זינקו עד כ-5%

מגמה מעורבת בוול סטריט ובבורסות אירופה ■ היום יפורסמו בארה"ב הפרוטוקולים של הפד ■ מניות הסלולר ריכזו עניין על רקע המכתב של גולן טלקום למשרד התקשורת ■ מניות הגז נסחרו במגמה שלילית על רקע ניסיונות הממשלה למצוא תחליף לסעיף היציבות שבוטל בבג"ץ

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

הבורסה בת"א ננעלה היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע מגמה דומה בבורסות אירופה וארה"ב. מניות הגז-נפט עדיין עמדו במוקד המסחר. מדד המעו"ף סיים בעלייה של 0.3% בהובלת מניות הפארמה. מחזור המסחר הסתכם בכ-948 מיליון שקל.

 

אתמול הודיע משרד האוצר כי אגף החשב הכללי ביצע עסקאות גידור של 516 מיליון דולר במסגרת תכנית העבודה הרב שנתית של האגף לצמצום החשיפה למטבע חוץ. מתחילת השנה גידר האוצר 651 מיליון דולר, וזאת במטרה למתן השפעות של שינויים בשער החליפין של הדולר על החוב הלאומי. החוב במטבע חוץ של ממשלת ישראל עמד בסוף הרבעון השלישי של 2015 על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם הסתכם החוב הדולרי בכ-21 מיליארד דולר, כ-80% מכלל החוב במטבע חוץ של הממשלה.  

באירופה הבורסות נסחרות במגמה מעורבת על רקע עליית מחירי הנפט. באסיה המדדים ננעלו בין עלייה וירידה של 0.2%, כשהמשקיעים עיכלו את מכירת החיסול שארעה אתמול בשוקי העולם. לדברי אנליסטים אין סיבה ברורה לירידות בשווקים אתמול וכי הן באו בעיקר על רקע סגירת פוזיציות לקראת עונת הדוחת האמריקאית שתחל בשבוע הבא.

בוול סטריט המדדים ננעלו בירידות בשיעור מירבי של 1%, ומחיר הנפט ירד בבורסות הסחורות. היום מחיר חבית נפט עולה בכ-2.9% ל-36.9 דולר. היום יפורסמו בארה"ב הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה שבה הותרה הריבית ללא שינוי, והמשקיעים יחפשו רמזים באשר לקצב העלאות הריבית המתוכנן של הפד ומועד ההעלאה הבא. הנגידה ילן ציינה כי הפדרל ריזרב יאט את קצב העלאות הריבית, אך בכיר אחר בפד אמר דוקא שהריבית תעלה מהר יותר מכפי שהמשקיעים צופים. דוח התעסוקה לחודש מארס לא סיפק תשובה חד משמעית, עם קצב טוב אומנם של יצירת משרות חדשות, אך מאידך עלייה קלה ולא צפויה בשיעור האבטלה.

 

מניות הגז - אבנר  , דלק קידוחים   ו רציו  - נסחרו עדיין על רקע אי הוודאות במשק הגז על רקע ניסיונות הממשלה למצוא תחליף לסעיף היציבות שבוטל בבג"ץ מתווה הגז. אתמול שר האנרגיה שטייניץ אמר שהמדינה תהיה חייבת לפצות את חברות הגז, אבל האוצר אמר שזו לא גזירה משמיים.

מניות הסלולר זינקו על רקע פניית גולן טלקום למשרד התקשורת בבקשה לאשר את עסקת המיזוג עם סלקום. במכתב מזהירה החברה כי מצבה הפיננסי רעוע וכי היא עלולה להיכנס למצב של חדלות פירעון ללא עסקת המיזוג. נציין את סלקום  ופרטנר 

אייסקיור מדיקל זינקה אתמול בחדות לאחר שדיווחה על קבלת אישור ארגון המזון והתרופות הסיני (CFDA) לשיווק המוצר שלה לטיפול בגידולים סרטניים.