חברת אקסימו מדיקל השלימה ניסוי מוצלח בבני אדם

החברה מפתחת מכשור רפואי לטיפול בחסימות בעורקים ■ עפ"י הערכות החברה, הניסוי יספיק לשם אישור שיווק המוצר באירופה ■ אקסימו מדיקל גייסה עד היום כ-1.5 מיליון דולר מקרן אקסלמד

ביוטכנולוגיה / צלם: Darren Baker/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
ביוטכנולוגיה / צלם: Darren Baker/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

חברת אקסימו מדיקל מקבוצת אקסלמד השלימה ניסוי מוצלח בבני אדם וכעת בוחנת חלופות להמשך, כולל גיוס או מכירה. חברת אקסימו מדיקל, המפתחת מכשור רפואי לטיפול בחסימות בעורקים, הודיעה כי השלימה בהצלחה ניסוי קליני ב-20 בני אדם. החברה מעריכה, כי הניסוי יספיק לשם אישור שיווק המוצר באירופה. בעקבות הצלחת הניסוי ישנה התעניינות בחברה והיא בוחנת אפשרות של גיוס נוסף או אופציה של מכירתה.

אקסימו, שהוקמה על-ידי חברת ההשקעות אקסלמד של ד"ר אורי גייגר בה שותף מורי ארקין, פיתחה מכשיר לייזר משולב עם תער מכני, אשר פוגע סלקטיבית ברקמה לא בריאה בעורקים, וכך מאפשר פתיחה של העורקים החסומים. בין הישומים האפשריים - פתיחה של חסימה בעורקי הגפיים (מצב שיכול להוביל לכאב, פגיעה בתפקוד הגפה או אפילו קטיעה), ניקוי של סטנטים שנחסמו מחדש וכן הסרה של חלקי קוצבי לב שהפסיקו לעבוד.

הניסוי הנוכחי, שנערך בקטוביץ' שבפולין, בוצע בהתוויה של פתיחת חסימות בכלי דם בגפיים. בכל 20 המטופלים נרשמה הצלחה בפתיחת הסתימה עד כדי הסרת הסיכון לכריתת הגפה, ולא נרשמו תופעות לוואי חמורות. לדברי החברה מדובר בשיפור משמעותי על פני הטכנולוגיות הקיימות. עוד נמסר כי שוק הטיפול בחסימות כלי דם בגפיים מגיע לכמיליארד דולר.

אקסימו הוקמה ב-2012 וגייסה עד היום כ-1.5 מיליון דולר מקרן אקסלמד. 

יואל צבר, מנכ"ל אקסימו, מסר: "עם השלמת הניסוי אנו מתקדמים צעד משמעותי נוסף לקראת ניסוי FDA רב-משתתפים בארצות-הברית".