סטארט-אפ שמאפשר חיפוש באתרי קניות גייס 12.5 מיליון דולר

Twiggle פיתחה מנוע חיפוש שמסייע בתהליך רכישה באתר קניות, כמו זה של אמזון ■ האלגוריתם שפיתחה החברה מנסה לפענח מה בדיוק מחפש הגולש, שבדרך כלל כותב מה הוא מחפש בשפה די פשוטה

האתר של Naspers / צילום: Naspers
האתר של Naspers / צילום: Naspers

הגיוס התורן של חברת סטארט-אפ ישראלית הוא של Twiggle, חברה שהוקמה במהלך 2014, והשלימה כעת סבב גיוס שני במסגרתו הזרימה לקופתה 12.5 מיליון דולר. מרגע הקמתה גייסה החברה 14.7 מיליון דולר.

Twiggle פיתחה מנוע חיפוש שמסייע בתהליך רכישה באתר קניות, כמו זה של אמזון. האלגוריתם שפיתחה החברה מנסה לפענח מה בדיוק מחפש הגולש, שבדרך כלל כותב מה הוא מחפש בשפה די פשוטה, ומוצא לו את המוצרים הרלוונטיים ביותר לו בעיקר תוך שימוש בעיבוד שפה טבעית (NLP, Natural Language Processing). כך למעשה מנסה החברה לסייע לאתרי הקניות להפוך כמה שיותר גולשים לרוכשים.

את Twiggle הקימו אמיר קוניגסברג (מכהן כמנכ"ל) ועדי אבידור (סמנכ"ל טכנולוגיה). קוניגסברג נמנה על מייסדי גוגל ישראל, ובעברו הרחוק יותר שימש כמנכ"ל אתר השוואות המחירים mySupermarket.com.

אבידור נמנה אף הוא על בכירי גוגל ישראל, והוא חתום על חלק מהפתרונות של גוגל דוגמת בודק האיות, המחשבון ו"גוגל עכשיו", אפליקציית העוזרת האישית הווירטואלית של ענקית החיפוש האמריקאית.

"לדוגמה, במקום לכתוב 'מקרר לבן בעל דלת כפולה', מנוע החיפוש של Twiggle מאפשר לכתוב 'אני רוצה מקרר בעל דלת כפולה שלא עושה הרבה רעש, ושהוא לבן, חדש, יש לו הרבה ביקורות חיוביות, והוא השקעה טובה'", מסביר קוניגסברג בהודעת החברה. האלגוריתם של Twiggle מנתח משפט זה לפי מילות מפתח, ואז מחליט איזה קריטריונים טכניים הוא צריך לאתר בתיאור המוצר כדי לתת לגולש את תוצאות החיפוש הכי טובות.

עבור גולשים שלא יודעים בדיוק מה הם מחפשים, Twiggle מספקת תוכן על סוגים שונים של מוצרים כך שידעו מה כן לחפש. לדוגמה, חיפוש על סמארטפון יעלה תוצאות על תכונות חשובות כמו גודל הזיכרון, והרזולוציה של המצלמה, ואז ידרג אותן לעומת אלו של מוצרים מתחרים.

את הגיוס הנוכחי של Twiggle הובילה ענקית המדיה הדרום אפריקאית נספרס (Naspers), לה יש מספר אתרי מסחר אלקטרוני. כפועל יוצא, Twiggle צפויה להשיק בקיץ הקרוב את הפתרון שלה בחלק מאתרים אלו של Naspers דוגמת Flipkart בהודו, Avenida בארגנטינה ו-OLX בפיליפינים.

Twiggle
 Twiggle