ליד עזה: נחנך בית האריזה הגדול במזה"ת לתפוחי אדמה

בית האריזה, של קואופרטיב יישובי חבל מעון, שמחזיק במותג "הדוד משה", משתרע על שטח של 5,500 מ"ר ביקורב, והוקם בהשקעה הנאמדת ב-7.5 מיליון אירו

בית האריזה / צילום: קואופרטיב חבל מעון
בית האריזה / צילום: קואופרטיב חבל מעון

קואופרטיב יישובי חבל מעון, שמחזיק במותג "הדוד משה", אמור לחנוך הערב (ה') את בית האריזה החדש שלו בקיבוץ מגן הסמוך לגבול רצועת עזה. בית האריזה משתרע על שטח של 5,500 מ"ר ביקורב, והוקם בהשקעה הנאמדת ב-7.5 מיליון אירו. מלאכת הבנייה נמשכה כשנה וחצי.

בקואופרטיב חבל מעון אמרו היום כי בית האריזה החדש נחשב לגדול ביותר במזרח התיכון, ובו יארזו מדי יום כ-200 טונה של תפו"א המיועדים לשוק המקומי וליצוא. "בית האריזה החדש יגדיל את נפח הפעילות שלנו ויאפשר לנו לספק תוצרת רבה יותר ואיכותית יותר", אמר היום מנכ"ל הקואופרטיב, דרור תנורי.

מהנתונים של יישובי חבל מעון עולה כי התוצרת החקלאית של הקואופרטיב תופסת נתח של כ-20% מהשוק המקומי ו-23% מהייצוא החקלאי לעולם. מדובר בתוצרת שאותה מגדלים בקיבוצים הסמוכים לרצועת עזה ובהם כיסופים, כרם שלום, נחל עוז, ניר עוז, נירים, סופה ועין השלושה. קיבוצים אלה מגדלים בשנה כ-40 אלף טונה של גזר, כ-9,000 טונה צנונית, 15,000 אלף טונה הדרים, כ-3.5 אלף טונה בצל ו-135,000 טונה תפוחי אדמה.

המפעל החדש בקיבוץ מגן מצויד במערכות מיון אופטיות מתקדמות, המסננות ואורזות באופן אוטומטי את התוצרת לפי גודל ואיכות. כבר בתהליך האריזה, מערכות המיון והסינון מייעדות את התוצרת לשווקים השונים בהתאם להזמנות.