הנקראות ביותר

הדרך לחשיפה רחבה: מה נדרש כדי להקים חנות אינטרנטית?

עולם המסחר האלקטרוני מטשטש הבדלים בין יזמים גדולים וקטנים, וכל סוחר יכול להנגיש את המוצרים שלו לשוק העולמי ■ 3 יזמים מספרים איך הקימו חנות אינטרנטית ומה גילו בדרך

אלעד גולדנברג ושגיא סטוניס, מפתחי קורס מנהלי חנויות באינטרנט/ צילום: רמי זרנגר
אלעד גולדנברג ושגיא סטוניס, מפתחי קורס מנהלי חנויות באינטרנט/ צילום: רמי זרנגר

*** הכתבה מטעם Digital-IL

המסחר האלקטרוני מאפשר לכל אדם עם רעיון טוב לפתוח חנות אינטרנטית בזמן קצר, אבל מסתבר שיש לא מעט דברים שצריך לקחת בחשבון בדרך. 3 יזמים שהלכו עד הסוף חולקים טיפים שיכולים להיות שווים הרבה מאוד כסף.

 יבגני טרנוב, יזם Molecule-necklace.com - חנות אינטרנטית למכירת תכשיטי אופנה:

"כשהתחלתי את העבודה על המיזם הייתי מוצף בחששות טבעיים: מה מצפה לי, מהו הזמן הנדרש להחזר השקעה, איך לבצע מיתוג ומיצוב, ובקיצור - איך מתחילים את הצעד הראשון. למרות זאת החלטתי לצאת לדרך ותוך כדי תנועה ללמוד מה שצריך".

"מהר מאוד הבנתי שהכשרה מסודרת תוכל לקדם אותי באופן ניכר. לאחר סקר שוק מעמיק בתחום ובחינה מדוקדקת של רזומה המרצים ופאנל האורחים החלטתי להשתתף בהכשרה של DIGITAL-IL. הקורס לימד אותי רבות ופיתח אצלי גישה יותר מתודולוגית ומוכוונת נתונים כלפי כלל ההיבטים שמרכיבים פעילות באונליין. בקורס גם בניתי תוכנית עסקית מסודרת שאיפשרה לי בין השאר להבין אילו מוצרים עליי להמשיך למכור ועל אילו עדיף לוותר, למרות הקשר הרגשי שפיתחתי אליהם. התוצאה לא איחרה לבוא, בזכות המיקוד והאופטימיזציה של דפי המוצרים באתר קיבלנו הצעה מהנהלת זירת המסחר, fancy.com, לניהול וליווי הפעילות שלנו בידי מנהל לקוח, מה שמאפשר לנו כיום לחשוף את המוצרים שלנו בפני כעשרה מיליון גולשים מדי חודש. וכמובן למכור יותר. זה משהו שבלי תוכנית עסקית מסודרת לא היה קורה".

"הייתי ממליץ לכל יזם מתחיל בתחום האינטרנט לזהות את הצורך של הרעיון שלו ולהעז! עולם המסחר האלקטרוני מטשטש הבדלים בין יזמים גדולים וקטנים, וכל סוחר יכול להנגיש את המוצרים שלו לשוק העולמי תוך שמירה על עלויות שיווק נמוכות. עם זאת אני ממליץ לקבל ליווי מקצועי או לעבור הכשרה, אלו דברים שיכולים לחסוך הרבה טעויות וכסף בתחילת הדרך".

למידע נוסף על קורס ECM - מנהלי חנויות באינטרנט >>

 

יבגני טרנוב / צילום: דיגיטל איי.אל

אריאלה עובדיה, יזמית www.daklozet.com - מיזם עסקי חברתי המאפשר לקנות ולמכור בגדים ואביזרי אופנה - ישירות מארונות פרטיים:

"הפילוסופיה מאחורי המיזם שלי היא פשוטה: בעולם השפע של היום יש יותר מדי מכל דבר. חלק מהבגדים שאנחנו קונים נלבשים מספר פעמים (במקרה הטוב) ומיד אחר כך תופסים מקום של כבוד עמוק בתוך הארון. Da Klozet מעניקה לגולשים את האפשרות להשיג פריטים שווים, אופנתיים ויפים ישירות מארונות הפרטיים של נשים וגברים שמעוניינים למכור בגדים שאין להם צורך בהם. במשוואה הזו כל הצדדים מרוויחים וגם תורמים לעולם "ירוק" יותר ולכלכלה נבונה יותר.

"למרות שהגעתי מעסק פרטי בתחום האופנה ידעתי שרעיון טוב לא מספיק, צריך להיות פה עניין עסקי והתנהלות מקצועית לכל דבר. נרשמתי בעקבות המלצה לקורס מנהלי חנויות אינטרנטיות ב-DIGITAL-IL, הקורס תרם לי המון ולא פחות חשוב מזה - ניפץ לא מעט אשליות שהיו לי על עולם האונליין. למעשה את המיזם הקמתי עוד במהלך הקורס בהמלצת המרצים. היום אני מבינה כמה זה קידם אותי, תיאוריה זה חשוב, אבל אין תחליף ליישום בפועל על גבי פלטפורמה פעילה".

''הטיפ הכי טוב שאני יכולה לתת ליזמים שרוצים להקים חנות באונליין הוא כל הזמן לחשוב עסקי. חנות אינטרנטית היא עסק לכל דבר, זה המון עבודה, אמנם עבודה כיפית (עבורי בכל אופן) אבל אי אפשר לעשות אותה "על רגל אחת". הייתי ממליצה גם לשתף את המיזם עם אחרים, לבקש פידבקים, לשמוע ביקורת, ויחד עם זאת לא להתבלבל ולדעת להקשיב בסופו של דבר גם לעצמכם".

אריאלה עובדיה / צילום: דיגיטל איי.אל

חי דרי - מנהל דיגיטל וeCommerce בקרן נתניה http://www.nfnd-store.org - מיזם עסקי חברתי למכירת יצירות אמנות של אמניות מהקהילה האתיופית וממרכז יום לנכים בנתניה:

''הקמתי את החנות עבור "קרן נתניה" ששמה לה למטרה לקדם אמנים מהעיר באמצעות פלטפורמה שתחשוף את המוצרים שלהם לקהלי יעד חדשים, בעיקר בצפון אמריקה. זו אמנם לא הייתה הפעם הראשונה שאני מנהל פרויקט להקמת אתר אינטרנט אבל זו הייתה הפעם הראשונה שאני מקים חנות אונליין".

"אחד הדברים שחששתי מהם זה שאפספס פרטים קריטיים ולכן היה לי חשוב להיות יסודי מאוד בבניית החנות. כדי לדעת שאני עושה דברים נכון החלטתי להירשם להכשרה במרכז DIGITAL-IL של שגיא סטוניס ואלעד גולדנברג, ושם קיבלתי המון מידע שרק בדיעבד הבנתי כמה הוא נחוץ, ולא פחות חשוב מזה - קיצרתי משמעותית את זמן ההקמה תוך שאני מקבל תמיכה וייעוץ מצד המרצים בקורס שמגיעים מדיסיפלינות שונות שרלוונטיות להקמה של חנות אונליין''.

''הטיפ שלי ליזמים הרוצים להקים חנות אינטרנטית הוא לא להתיימר לדעת הכל, הכשרה או שירותי ייעוץ הם חשובים מאוד בתחילת התהליך. טיפ נוסף הוא לשמוע מיזמים שכבר הקימו חנות. ככה אפשר ''להתגלח'' על טעויות שהם עשו, ולא לעשות אותן שוב''.

חי דרי / צילום: דיגיטל איי.אל

למידע נוסף על הקורס לחץ כאן >>

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות