יצרנית המכוניות הבריטית אסטון מרטין הודיעה על התחלת ייצורה של האסטון ואנטג' גיטי 8, שתהיה הקלה ביותר והחזקה ביותר עם מנוע וי8 בנפח 4.7 ליטרים שיוצרה מעולם, כאשר מהנדסי החברה הצליחו להשיל ממשקלה של המכונית הרגילה לא פחות מ-100 ק"ג משמעותיים.

המנוע, שעבר טיפול מיוחד, יפיק 466 כוחות סוס, שהם תוספת של 40 כוחות סוס למנוע הקודם. המכונית תוצע עם שתי תיבות הילוכים: תיבה ידנית בת 6 מהירויות או תיבה אוטומטית בת 7 מהירויות בטכנולוגיית ספורטשיפ 2.

נחזור לרגע לעניין הורדת המשקל ונספר כי היא הושגה במיוחד על-ידי שימוש מרובה בקרבון פייברס בפגושים מלפנים ומאחור ובחצאיות הצד, אך גם בתוך המכונית עצמה הוחלפו רכיבים רבים באחרים שעשויים מחומרים קלים וחזקים, וגם הם תרמו לחיתוך המשקל.

באסטון ייצרו רק 150 מכוניות כאלה, וזה בוודאי יעלה את ערכן בעתיד כנדירות. התחלת השיווק תהיה בסוף השנה, והמחיר טרם פורסם, אבל יש לנו הרגשה שאחרי הלחיצה הראשונה על הדוושה עניין המחיר לא יהיה כבר רלוונטי.

נישאר באזור המכוניות האקזוטיות עם עוד חשיפה של מקלארן, והפעם עם דגם הכניסה לעולם הגיטי שצובר תנופה גדולה בשנים האחרונות. זהו דגם 570 אס גיטי 4 שמגיע לשלב השלמת הפיתוח והמעבר לפסי הייצור.

המכירות יתחילו ב-2017, ומחיר הגרסה הרגילה יהיה 160 אלף ליש"ט, אבל חטיבת המירוצים של מקלארן לא מחכה לגרסה הרשמית המיועדת לכביש והחליטה להשתתף כבר השנה עם הדגם הזה באליפות בריטניה במירוצי גיטי, בתקווה לקצור הצלחה בעונה הראשונה.

למכונית, שתוצע למכירה לקבוצות מירוצים פרטיות המשתתפות באליפויות גיטי, יש שלדת מונוסל קלה וחזקה, והמרכב החדש והרחב יושב על גלגלים גדולים ורחבים וצמיגי סליקס של פירלי. בליבה של המכונית פועם מנוע טווין טורבו בתצורת וי8 בנפח .3.8 ליטרים והספק של 562 כוחות סוס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים בת 7 מהירויות.

גרסת המירוצים, שעלתה לפני שבוע למירוץ הראשון בברנדס האץ' שבבריטניה,הופשטה מכל התוספות היוקרתיות שגוזלות משקל יקר, אך המתלים החכמים והכנף האחורית העצומה הם חלק מהמפרט הסטנדרטי לכביש שעובד נהדר במסלול.

נמשיך בעולם המירוצים, אך הפעם בתחום השטח עם מיני, שהחליטה למנף את ההצלחות שלה בראלי דקאר בשנים עברו להשתתפות באליפות העולם של ה-FBI במירוצי קרוס קאנטרי, ובסוף השבוע הקרוב היא שולחת 3 מכוניות מדגם אולפור רייסינג לקטאר למירוץ השלישי של העונה.

המכוניות כוללות ציוד וחומרים ברמה הגבוהה והיקרה ביותר, כמו למשל שימוש בקוולאר וקרבון פייברס לבניית המרכב שלה, מערכת קירור באמצעות מים לבולמי הזעזועים ולבלמים ועוד כיד הדמיון הטובה של מהנדסי מיני.

משקלה של המכונית מגיעה ליותר משתי טונות מפאת הציוד, והכלים שהיא נושאת על סיפונה לתיקונים בשטח.

המכונית, שפותחה על-ידי חטיבת איקס רייד של מיני למירוצי שטח, זכתה 3 פעמים בראלי דקאר האגדי, ובכוונתה לשוב ולהיאבק על התואר בתחילת השנה הבאה. לפיכך הוחלט במיני להשתתף באליפות העולם, שכוללת 10 מפגשים של מירוצי באחה המדבריים כאימון לקראת דקאר 2017 - ועל הדרך לקטוף תואר עולמי נוסף.