אובמה במתקפה חריפה על טראמפ: "רק רצה לקדם את עסקיו"

בארוחה המסורתית בהשתתפות העיתונאים שמסקרים את הבית הלבן אובמה צחק על פוליטיקאים, על סלבריטאים וגם על עצמו. על קלינטון: "ניסיונה למשוך צעירים הוא כמו ניסיונה של דודה מבוגרת להשתמש בפייסבוק" ■ זו הפעם האחרונה שהנשיא יארח את האירוע

ברק אובמה / צילום: רויטרס
ברק אובמה / צילום: רויטרס

"טראמפ רק רצה לקדם את עסקי המלונות שלו והגיע במקרה עד לאסיפת הרפובליקנים שתתקיים ביולי בקליבלנד" - זו הייתה רק אחת מהעקיצות של נשיא ארצות-הברית ברק אובמה כלפי המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ וכלפי רשימה ארוכה של פוליטיקאים, עיתונאים, סלבריטאים ועוד.

בארוחת הערב המסורתית בהשתתפות הכתבים שמסקרים את הבית הלבן שנערכה הלילה (א') בוושינגטון, אובמה ירה לכל הכיוונים ללא עכבות - שהרי זו הפעם האחרונה שיהיה עליו להופיע באירוע שמתקיים בכל שנה, משום שיעזוב את הבית הלבן בעוד תשעה חודשים.

התחזיות לקראת האירוע ניבאו כי אובמה יתייחס לטראמפ בנאומו, אך הנשיא כמעט אכזב את הקהל כשפתח בדברי תודה טרם הזכיר את המיליארדר. אבל תוך שניות פרץ בצחוק, הבהיר כי מדובר במתיחה ופתח בשורת בדיחות על חשבונו. "אני נפגע שהוא לא כאן הערב. הוא מסרב לחדר מלא בכתבים ובמצלמות? זה זול מדי בשבילו? מה הוא עושה עכשיו במקום להיות באירוע, מצייץ בטוויטר", תהה.

אובמה התחיל את המשפט הבא במה שנשמע לרגע כמו מחמאה, אך במהרה התברר כי הוא לא מתכוון להגיד מילה טובה למועמד הרפובליקני השערורייתי. "הממסד הרפובליקני נדהם מכך שהוא המועמד המוביל, אבל למעשה הוא בילה שנים בפגישה עם מנהיגים מרחבי העולם: מיס שבדיה, מיס ארגנטינה, מיס אזרבייג'ן" - בכך התכוון הנשיא למלכות יופי, ולא לפוליטיקאים.

הנשיא האמריקאי התייחס גם לסוגיה שבה קיימת מחלוקת עמוקה בינו לבין טראמפ: סגירת כלא גאנטמנו. אובמה פועל למען סגירתו, בעוד טראמפ מתנגד למהלך נחרצות. "הוא יכול להיות טוב בלסגור את גואנטנמו, כי הוא טוב במכירת נדל"ן שקרוב לים", אמר אובמה בקריצה.