עו"ד איתן ארז, כונס הנכסים הזמני של ענבל אור, הגיש היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למתן צו איסור דיספוזיציה על נכס (בניין) של אור במנהטן. 

עו"ד ארז מבקש צו שיורה לענבל אור להימנע מכל דיספוזיציה בזכויותיה בנכס במנהטן ניו-יורק שכתובתו שדרת סנטל פארק על רחוב 81 - במטרה למנוע תרחיש של הברחת נכסים.  

כן מבקש עו"ד ארז להורות לאור להגיש תצהיר מטעמה ובו יפורטו הנתונים הבאים: 

■ מהי הכתובת המדויקת של הנכס.

■ מי מחזיק כיום בנכס.

■  האם החייבת מכרה את זכויותיה בנכס, ואם כן - מתי.

■ אם מכרה - למי, תמורת כמה כסף והיכן מצויים כספי התמורה - כל זאת, בצירוף אסמכתאות. 

בנוסף מבקש עו"ד ארז להורות לאור למסור פירוט של נכסיה של חברת Or City USA Inc ופעילותה מאז היווסדה.

בנימוקי הבקשה מציין עו"ד ארז כי אור הגישה אתמול (א') תצהיר על מצבת נכסיה, במסגרתה הצהירה על נכסיה ובכללם מניות וזכויות בתאגידים, מיטלטלין, נדל"ן וכו'. "על אף שניתנה לחייבת שהות נכבדת להכנת דוח מפורט (בטופס 5) ובו מצבת חובות, זכויות ונכסים מלאה, מפורטת ומבוססת, בחרה החייבת להגיש דוח חלקי ביותר, ללא כל אסמכתאות, וזאת באמתלה כי אין בידי החייבת מסמכים", טוען ארז. לדבריו, "למקרא הדוח שהגישה החייבת, נמצא כי הוא אינו מדויק ואף חסר". 

עו"ד ארז טוען גם כי מבדיקה ראשונית שביצע במסמכים הרבים המצויים בשרת של קבוצת החברות אור סיטי נדל"ן, נמצאה תעודת התאגדות של חברה בשם Or City USA Inc, "אלא שחברה זו, אשר רשומה בארה"ב, אינה מופיעה בדוח, כמו גם חברות נוספות מקבוצת החברות אור סיטי נדל"ן אשר ניתן כנגדן צו פירוק זמני... חברה זו גם לא הופיעה בבקשה למתן צו הקפאת הליכים, והיא התגלתה לראשונה רק כעת".

בנוסף, טוען עו"ד ומסתמך על כתבה שפורסמה באתר האינטרנט "גלובס", "ביום 20.10.2014 החייבת רכשה בניין ברחוב 81 במנהטן בניו-יורק,  וכדבריה: '...קניתי כבר בניין אחד, על 81 והסנטרל פארק'. גם נכס זה לא מצוין בדוח הנכסים שהגישה ענבל, גם לא בבקשה להקפאת ההליכים, אשר כללה את נכסיה האישיים של אור.

לטענת עו"ד ארז, העובדה שכחלוף שנה וחצי בלבד, "אין זכר בדיווחיה של ענבל אור לא לבניין במנהטן, לא לחברת Or City USA (אשר ייתכן שהחזיקה בנכס) ולא לכסף שהתקבל ממכירתו (אם נמכר)" - כל זה מוביל לחשד כי "מדובר בהעלמת מידע המשקפת את התנהלותה של החייבת עד כה".