הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ג') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, על רקע ירידות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט. המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר במגמה מעורבת לאחר נתוני מאקרו שלילים.

 

עונת הדוחות בארה"ב הגיעה לישורת האחרונה. עד כה פרסמו 310 חברות מתוך 500 החברות הנסחרות במדד S&P. החברות היכו בממוצע ב-4% את תחזיות הרווח, בהתאם לממוצע 5 השנים האחרונות, וזאת בניגוד להערכות המוקדמות לעונת דוחות חלשה.

החוזים העתידיים על גובה הריבית הפדרלית בארה"ב, שמשקפים בצורה הטובה ביותר את הדעה הרווחת בשוק ההון העולמי, העניקו בסוף השבוע האחרון הסתברות גבוהה מ-50% להעלאה ראשונה של הריבית רק בחודש דצמבר, קרי שנה בדיוק לאחר העלאת הריבית הקודמת.

היה זה, בין היתר, על רקע פרסום הנתון הראשוני שלפיו ברבעון הראשון של 2016 רשמה הכלכלה האמריקאית צמיחה אנמית של 0.5% בלבד, ובשבוע בו החליט הפדרל ריזרב להותיר את ריבית הבסיס בארה"ב ברמתה הנוכחית (0.25%-0.5%) לפחות עד אמצע חודש יוני.

1.35 טריליון שקל: היכן המוסדיים השקיעו כספי הפנסיה ב-2015

פרוטרום  הודיעה הבוקר כי רכשה 100% מהשותפות הגרמנית Extrakt Chemie Dr. Bruno Stellmach, וכן את הנדל"ן בו שוכן המפעל של Extrakt Chemie, בתמורה במזומן של כ-6 מיליון דולר ונטילת חוב (נטו) של כ-2.2 מיליון דולר. הכנסותיה של Extrakt Chemie בשנת הכספים שהסתיימה בפברואר 2016 עמדו על כ-10 מיליון דולר ארה"ב. 

מיילן , שהצטרפה לבורסה בת"א לפני כמה חודשים, פרסמה הבוקר את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון של 2016. הדוחות כללו הכנסות שהיו מעט מתחת לתחזיות האנליסטים - 2.2 מיליארד דולר, ורווח נקי Non-GAAP גבוה מתחזיות האנליסטים, 76 סנט למניה, כ-386 מיליון דולר.

מניות הסלולר פרטנר  וסלקום  ריכזו עניין לאחר שטיפסו אתמול על רקע דוח הניודים החודשי של אפריל, שהצביע על מעבר של אלפי לקוחות מגולן טלקום לחברות הסלולר הוותיקות. מניית בזק , המחזיקה בפלאפון, הגיבה אף היא באופן חיובי לדיווח.

קמהדע הודיעה אתמול כי קיבלה שני תשלומי אבני דרך מהשותפות קייסי ובקסלטה, בסכומים שלא דווחו, אך מגיעים כנראה לכמה מיליוני דולרים. מקייסי התקבל תשלום בעקבות הגשת הבקשה לשיווק החלבון AAT הניתן באינהלציה לרשות ה תרופות האירופית, ומבקסלטה התקבל תשלום לאחר שהיא הגיעה לרף מכירות (שלא פורסם) שנקבע מראש לחלבון AAT במתן בעירוי בארה"ב.

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]