ירידות בסיום המסחר בבורסה של תל אביב; קנון עלתה ב-10%

הדולר התחזק מול השקל ■ מחרתיים: דוח התעסוקה האמריקאי לחודש אפריל ■ אפסילון: "השוק 'מחפש' טריגר שיניע אותו קדימה לאחר שבימים האחרונים נראה שהשווקים מתקשים להמשיך במגמה החיובית של החודשיים האחרונים"

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב סגרה היום (ד') במגמה שלילית, יום שני רצוף וזאת על רקע ירידות שערים בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט ומגמה שלילית בבורסות אירופה. 

 

הדולר התחזק הבוקר מול השקל לאחר שנחלש מול השקל בתקופה האחרונה ונגע אתמול ברף של 3.73 שקלים לדולר - רמתו הנמוכה מזה שנה וחצי. 

עונת הדוחות בארה"ב מתקרבת לסיומה, ובסך-הכול ניתן לסכם תקופת דוחות חלשה יחסית. כעת, המשקיעים עוברים לחפש את "הדבר הבא", והם יקבלו אותו כבר מחרתיים עם פרסום דוח התעסוקה לחודש אפריל.

נתון חזק עשוי לספק רוח גבית להעלאת ריבית כבר ביוני הקרוב ולאושש מעט את הדולר. האנליסטים מצפים לתוספת של 206 אלף משרות חדשות, לעומת 215 אלף בחודש הקודם ולירידה מ-5% ל-4.9% בשיעור האבטלה. 

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אפסילון, התייחס היום למסחר וציין כי "השוק 'מחפש' את הטריגר שיניע אותו קדימה לאחר שבימים האחרונים נראה שהשווקים מתקשים להמשיך במגמה החיובית של החודשיים האחרונים. הדוחות הכספיים שמתפרסמים בארה"ב ובאירופה מצביעים על ירידה בהכנסות וברווחים ונראה שהדרך היחידה להתמודד עם הסיטואציה החדשה היא על-ידי החזקה בחברות ובסקטורים שמצד אחד מציגים עלייה ברווחיות ומצד שני אינם חשופים לתנודתיות החדה כמו שירותים, נדל"ן מניב ותקשורת".

הכלכלן הראשי של אקסלנס, יניב חברון, מתייחס בסקירתו השבועית לשוק המניות ומציין כי "הפוטנציאל לגידול ברווחי החברות נמצא בנקודה בעייתית, הבעיה כרגע היא הפוטנציאל, החלום, התקווה. מגמות בשוק מניות נבנות על סמך ציפיות וכאשר הצמיחה בעולם מקרטעת, קשה לבנות ציפיות חיוביות במיוחד לגבי הסקטור העסקי. בעוד הריביות השליליות פוגעות בסקטור הפיננסי שמציג ביצועיים כושלים ויתקשה להתאושש במצב עולם זה, גם הסקטורים אנרגיה וסחורות אשר חוו שיפור בעקבות עלייה במחירי חומרי גלם עדיין יציגו הפסדים, פשוט נמוכים יותר.

"ולבסוף, אחרי שנים של שגשוג בהיי-טק, גם שם חלק מהסגמנטים צפויים להיחלש, ובסך-הכול ללא התאוששות באינפלציה והצמיחה אני מתקשה לראות מה יבנה לנו את אותן ציפיות אופטימיות לגבי שוק המניות. ההשקעה ברבעון שניים הקרובים תהיה קשה יותר ותסתמך יותר על אלוקציה גיאוגרפית ו'סטוק פיקינג' איכותי, כאשר המשקיעים יחפשו את שאריות 'הבשר'".

מה כדאי "למכור במאי ולהסתלק"?

מליסרון , המחזיקה בכ-50% מהזכויות ב"עופר גרנד קניון באר-שבע", הודיעה היום כי הגיעה להסכמות עם שותפתה בקניון - קבוצת להב (50%), לפיה תרכוש מליסרון את מלוא החזקותיה של קבוצת להב בקניון וכן מגרש סמוך, ובכך תהפוך מליסרון לבעלת השליטה הבלעדית בקניון.

פרוטרום  מוסיפה להיסחר על רקע הודעתה אתמול כי רכשה 100% מהשותפות הגרמנית Extrakt Chemie Dr. Bruno Stellmach וכן את הנדל"ן בו שוכן המפעל של Extrakt Chemie, בתמורה במזומן של כ-6 מיליון דולר ונטילת חוב (נטו) של כ-2.2 מיליון דולר. הכנסותיה של Extrakt Chemie בשנת הכספים שהסתיימה בפברואר 2016 עמדו על כ-10 מיליון דולר.

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]