הבורסה בת"א סגרה היום (ה') בעליות שערים קלות ביומו האחרון של שבוע המסחר המקומי - וזאת, בין היתר, בשל הפתיחה החיובית בניו יורק. 

 

בורסות אירופה נסחרות היום בעליות של עד 0.8%, על רקע עליות במחירי הנפט. הזהב השחור עולה יותר מ-3% מעבר לרף 45 הדולר לחבית.  שריפה גדולה בקנדה שיבשה את פעילות הפקת הנפט במדינה. 

באסיה הבוקר בורסות שנגחאי עלתה ב-0.2%, הונג-קונג ירדה כ-0.4%, בעוד הבורסה ביפן סגורה לרגל חג מקומי, כמו גם בורסות דרום קוריאה, אינדונזיה ותאילנד. הניקיי היפני צנח ב-3.1% ביום שני, ומאז הבורסה סגורה לרגל החג.  

בוול סטריט ננעל אמש המסחר בירידות של עד 0.8% על רקע נתוני מאקרו חלשים. מחר יפורסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש אפריל, והוא צפוי להצביע על ירידה בשיעור האבטלה בארה"ב מ-5% ל-4.9% וליצירה של 206 אלף משרות חדשות לשוק העבודה, לעומת 215 אלף בחודש הקודם. אתמול פורסם סקר ADP שהצביע על תוספת משרות חלשה מהצפוי בסקטור הפרטי. 

בורסת תל-אביב סיימה אתמול בירידות של 0.6% ויותר, ורשמה ירידה דו-יומית. מדד המעו"ף סיכם נכון לנעילה אתמול ירידה של 2.2% מתחילת חודש מאי. מתחילת השנה המדד המוביל של בורסת תל-אביב מסכם צניחה של 8%.

פלוג: לתקציב דו-שנתי אין השלכות כלכליות מכריעות

נגידת בנק ישראל קרנית פלוג נפגשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשניים דיברו בנושא הנהגת תקציב דו-שנתי בישראל. פלוג אמרה שלתקציב הדו-שנתי אין השלכות כלכליות מכריעות ורק אמרה לנתניהו שכדאי לשמור על ארבע נקודות כלכליות חשובות במקרה וכן יונהג תקציב כזה: לא לצבור התחייבויות תקציביות של הממשלה לאורך זמן, להשאיר יותר רזרבה בתוך תקציב המדינה, להשאיר גמישות תקציבית על-ידי צמצום מספר הסעיפים בתקציב, ולהתייחס בתקציב לאתגרים של הטווח הארוך - סדרי עדיפויות וטיפול או תמיכה במנועי הצמיחה בעתיד.

בבנק לאומי מעריכים כי בנק ישראל לא צפוי להפעיל כלי מדיניות לא קונבנציונאליים, כגון ריבית שלילית, בחודשים הקרובים, וזאת על אף החולשה המתמשכת בפעילות הכלכלית בישראל, בעיקר בתחומי ההשקעות בענפי המשק והיצוא; סביבת האינפלציה השלילית; והתחזקותו של השקל, במונחים נומינליים, לנקודת שיא היסטורית.

בבנק מציינים גם את היקף ההשקעות הישירות במשק על-ידי גופים זרים, אשר עלה בשנת 2015 בכ-70% בהשוואה לשנת 2014, וכתבו בסקירה שלהם כי "מעמדו של המשק הישראלי כיעד השקעה אטרקטיבי בולט אף בהשוואה בינלאומית.

 

אורמת טכנולוגיות  דיווחה הבוקר על הדוחות הכספיים לרבעון הראשון, מהם עולה כי רשמה הכנסות של 151.6 מיליון דולר, עלייה של 26.1% לעומת התקופה המקבילה. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-29.3 מיליון דולר, 0.59 דולר למניה, לעומת 10 מיליון דולר, 0.21 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

תדיראן הולדינגס  דיווחה היום על עלייה של כ-17.5% בהכנסות הרבעון הראשון ל-152.6 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם ב-8.6 מיליון שקל, לעומת 3.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2015. 

שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, רות רונן, המליצה אתמול למפקחת דורית סלינגר ולחברת אידיבי פתוח למצוא תוך 45 יום מתווה חליפי מוסכם למכירת גרעין השליטה בחברת הביטוח כלל , ולוותר על המתווה למכירת השליטה במנות קטנות בבורסה.

לאחר שאתמול זינקה ב-10%, מניית קנון  מזנקת גם היום ללא הודעה מצדה. בבית ההשקעות פסגות פרסמו אתמול התייחסות לחברה, שבה ציינו כי "להערכתנו החברה נסחרת בדיסקאונט עמוק, והנה אחת המניות הזולות בשוק. המלצתנו נשארת קנייה". בפסגות ציינו, כי "הצפת הערך ב קנון צפויה כמובן להגיע בעת הנפקת IC Power, אך לא ברור מתי זו תהיה. חברת קנון אמורה תוך 2-3 שנים להתפרק לאחר שתחלק את החזקותיה כדיבידנד בעין".