גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אני עדיין בשיאו של מרד הנעורים"

עוד לא בת 27 ועם "יוליה" ברזומה, אביגיל הררי מועמדת לפרס שחקנית השנה בתיאטרון, מככבת בהצגה חדשה בבאר שבע, וחולמת על ברודווי. ראיון

כשאביגיל הררי הייתה בת שש, הוריה רשמו אותה להתעמלות קרקע ומכשירים במכבי בני דן בתל אביב. מה שהתחיל כעוד חוג של אחר הצהריים, הפך מהר למסגרת תחרותית שדרשה משטר אימונים אינטנסיבי, משמעת עצמית ואמביציה להצטיין, שדחפה אותה קדימה. בגיל 13 כשהחליטה לשנות כיוון למשחק ויצאה לדרך, אותם כלים שקיבלה על המזרן ועל הקורה, שימשו אותה להגיע לתפקידים מרשימים בתיאטרון, בטלוויזיה ובקולנוע. הררי, שסיימה את לימודי המשחק בסטודיו של יורם לוינשטיין רק לפני שנתיים, מועמדת לפרס שחקנית השנה בטקס פרסי התיאטרון הקרוב על תפקיד יוליה בגרסת תיאטרון באר שבע למחזה השייקספירי. היא השתתפה בסרטים "למראית עין" ו"מנפאואר", בסדרות הבאזז לבני הנוער "מתים לרגע" ו"האי", בהצגות דוגמת "המחברת הגדולה" ו"בית ברנרדה אלבה", ובימים אלה היא עולה בתפקיד מרכזי בקלאסיקה נוספת, גם כן בתיאטרון באר שבע - ההצגה "חתונת הדמים" מאת לורקה ובבימויו של כפיר אזולאי.

"אמביציה היא משהו שאני מאוד מודעת אליו", היא אומרת כשאנחנו יושבות בקפה היפסטרי בשוק לוינסקי לא רחוק מביתה. "לפעמים היא מציפה אותך, ואז התחושה היא שהדברים חייבים להתממש כאן ועכשיו. כבת לרקדנית לשעבר, עם משמעת גוף ואורח חיים מוקפד ומסודר, אין דבר כזה מה שהרגש אומר, אלא צריך לעשות אחת, שתיים ושלוש כדי לנצח וחייבים תעוזה. אסור לפחד ליפול מהמזרן ומהקורה. אם תפחד ליפול ולהיכשל, לא תצליח".

ומה קורה כשנכשלים?

"קמים מיד. אימא הייתה אומרת שהמנצח האמיתי בג'ודו הוא זה שקם הכי מהר, ולא זה שלא נופל".

במשחק צריך משמעת, אבל גם לדעת להשתחרר.

"ולכן השארתי את החינוך הסובייטי מאחור בשלב מוקדם מאוד, למרות שגם בתיאטרון יש טכניקות ויש עבודת שולחן של ללקט אפיונים של הדמות מתוך הטקסט, של קריאה ותחקיר, ויש שעות טיסה שצריך לצבור על הבמה וצריך ליפול כדי לקום שוב. אבל יכולת התמרון שלי בתוך זה, לעומת ההתעמלות, היא הרבה יותר גדולה. אני יכולה לתת לעצמי את החופש להיות מי שאני רוצה להיות ולא להיכנע לתכתיבים, כי אם אתייחס אל זה בנוקשות, לא אצליח להשתחרר".

משמעת המתעמלת שבך עדיין משרתת אותך?

"תלוי איך את מתייחסת למשמעת. אני חייבת להיות מרוכזת, לעשות חימום טוב לפני, להיות מפוקסת על הדמות, אבל מה שהכי חשוב זה לא לפחד מהטייטלים ומהשמות הגדולים".

לא חששת להיכנס לתפקידים קלאסיים כאלה?

"לא. צריך לפרק את זה ולראות את התוכן. מי זו יוליה, מי זו הילדה הזו, איך אני הייתי כילדה, לפרק את האידיאה, ואז היא מפסיקה להיות מאיימת. כמו לפני תרגיל על הקרקע או על המקבילים. אם אפחד, לא אצליח לבצע את התפקיד באופן אותנטי, אמיתי, מדויק. למזלי, היו לי פרטנרים שכמוני, רצו להביא חידוש לתוך הקלאסיקות הגדולות האלה ולהפוך אותן למשהו ארצי. הבמאים עירד רובינשטיין ורפי ניב היו עם מספיק חזון ואומץ, שהביאו אותי לתוצאה טובה".

אם התוצאה הייתה טובה פחות, הקריירה שלך הייתה חוטפת מכה קשה. לא חסרות דוגמאות.

"זה לא עבר לי בכלל בראש ולא בגלל עודף ביטחון עצמי, כי אין לי כזה".

אין לך ביטחון עצמי?

"אני לא סגורה על עצמי לגמרי. זה קשור, כמובן, בקילומטרז' שלי במקצוע. בגיל 14 שיחקתי בסרט 'עד ראייה' עם איתי טיראן, והוא היה צנוע ומחפש. בגיל 13 שיחקתי עם שירי גולן, שגם אליה אני נושאת עיניים, וזה היה בית ספר חשוב בשבילי. אני חושבת שעם הגיל מגיעה הרכות, האופן החומל שבו אתה ניגש אל עצמך, הסלחנות".

ואצלך?

"זה עוד לא שם. אני עדיין קיצונית וסוערת, בשיאו של מרד הנעורים, ואני מודעת לפונקציה של הגיל בתוך כל זה. הכיוון שלי היה לעשות דמויות מורכבות ועמוקות, שאוכל לבחון דרכן את ההשתקפות שלי ולתת דרכן את האמת הפוליטית והחברתית שאני מאמינה בה. התיאטרון שריגש אותי תמיד היה ברכט וחנוך לוין. כששיחקתי בקאמרי כילדה, כשהייתי יורדת מהבמה, הייתי רצה אל מאחורי הקלעים של ההפקות האלה כדי להציץ לבמה".

את מזגזגת בין הטלוויזיה, הקולנוע והתיאטרון.

"לא ממש. לא עשיתי הרבה טלוויזיה, ועם חלק מההחלטות שקשורות אליה, אני לא לגמרי שלמה. כרגע התיאטרון הוא זה שבוער בי. אני מקבלת המון אהבה ופרגון, גם מהקהל וגם מההנהלה שנותנת לי תפקידים מדהימים, שאני יכולה ללכת אחריהם בטוטאליות. כשיגיע היום שארצה קולנוע וטלוויזיה, אני מניחה שאהיה שם. מאז שאני זוכרת את עצמי, תיאטרון הייתה הפלטפורמה שהכי משכה אותי".

למה בחרת ללכת לתיאטרון באר שבע ולא לאחד התיאטראות הגדולים בתל אביב?

"אני לא אשקר ואומר שהחיבור לפריפריה הוביל אותי. רפי ניב (המנהל האמנותי של התיאטרון), שהיה מורה שלי, פנה אליי עם תפקידים ועם הצעות עבודה עתידיות שלא יכולתי לסרב להם, מה שלא קיבלתי מתיאטראות אחרים. בקאמרי שיחקתי בתור ילדה וכן, רציתי להיות במרכז, עם תנאים סוציאליים, אבל הבנתי שהכוח שלי נבחן במבחן המציאות כשאתה בא במגע עם אנשים שאינם צרכני התיאטרון הטיפוסיים מתל אביב".

נשמע שהחיבור מוצלח לך.

"אני מאמינה שכל דבר מכוונן איכשהו. ההליכה לבאר שבע קירבה אותי לשורשים שלנו, כמשפחה. ההורים שלי רצו לגדל אותנו בערד ובמקום, הסתפקו ברמת גן. אני בעטתי בזה כל השנים, ברחתי בכל הזדמנות לתל אביב והלכתי ללמוד בתלמה ילין הבוהמייני".

כמה זמן תישארי בתיאטרון באר שבע?

לא יודעת. טוב לי שם. לא בא לי לתחום את זה בזמן. החלומות שלי יותר גדולים מלשחק במרכז הארץ. החלום שלי הוא ברודווי, אבל זה כבר מחוץ למים הטריטוריאליים".

את שולטת באנגלית.

"לא כשפת אם - מהטלוויזיה, כשהייתי מתאמנת מול 'חלף עם הרוח'. אני מאמינה שעם משמעת ואמביציה זה אפשרי".

מתי הטיסה לניו יורק?

"חשבתי לעשות את זה בשנים הקרובות, אבל זה לא מתאפשר מבחינה כלכלית, כי אני צריכה הון מסוים כדי להתקיים וללמוד בהתחלה. אני רוצה לקחת קורסים בבימוי, בשייקספיר".

ברור לך שזה יקטע את מה שעשית פה.

"זה חלום שאני לא נלחצת לממש אותו כרגע. רונית אלקבץ ז"ל, שלא הכרתי, התחילה את הקריירה שלה מאוחר ונסעה לצרפת בלי לדעת מילה. לכן, זה פחות פקטור של גיל ויותר של מכווננות וחוסר פחד - או נכון יותר, יכולת להתגבר על החששות".

עכשיו את מגלמת את התפקיד הראשי בהצגה "חתונת הדמים". ספרי עליה.

"זה סיפור על אהבה ועל יצר החיים, על ההתנגשות בין הדור הצעיר למבוגר, על חברה פטריארכלית שלא מסוגלת להכיל את רצונה של בחורה צעירה לממש את חייה והמאבק שלה, האישה הקטנה, מול הכנסייה".

מה הפרויקט הבא?

"'עפיפונים של רומן גארי'".

עוד תפקיד כבד.

"כן, זו לא קומדיה".

אה רוצה להופיע בקומדיה?

"מאוד. כבר לא נשארו לי מים בגוף מרוב דמעות שאני שופכת על הבמה".

עוד כתבות

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

עו''ד ספי זינגר, יו''ר רשות ניירות ערך / צילום: עידן גרוס

רשות ניירות ערך הטילה עיצום בסך 700 אלף שקל על אי.בי.אי

העיצום, שהוטל בגין הפרות חוק איסור הלבנת הון, הוא הגבוה ביותר שהוטל לפי חוק זה על מפוקח של רשות ניירות ערך בשנים האחרונות ● אי.בי.אי בתגובה: "ב-2018, התקופה אליה מתייחס דוח הרשות, תחום המטבעות הדיגיטליים היה עדיין חדשני, ולא הייתה כל רגולציה שהסדירה את הנושא"

בורסת לונדון / צילום: Shutterstock

עליות קלות באירופה; הניקיי צלל בכ-1.5%

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות ● בריטניה נכנסה למיתון ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

עדויות מהשבי: "חיילים עוברים עינויים, מורעבים בכלובים"

משפחות החיילים החטופים לפני הפגישה עם נתניהו: "גורמי הביטחון הפחידו אותנו" • פיגוע ירי בבקעת הירדן: מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני • ירי רקטי לעבר גורן, גרנות הגליל וראש הנקרה • דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה ובמקביל פועל באיו"ש • סנטקום: השמדנו 4 כטב"מים ארוכי-טווח של החות'ים • עדכונים שוטפים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה מעורבת בתל אביב; חברה לישראל קופצת ב-3%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 נסחר סביב רמות הבסיס ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

עובדי חברת הביומד גמידה סל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד גמידה סל תהפוך לפרטית ותפטר 25% מהעובדים

קרן הייברידג' משתלטת על גמידה סל באמצעות המרת אג"ח ותהפוך אותה לחברה פרטית ● מנכ"ל החברה אבי ג'נקינס: "החיפוש שלנו אחר חלופה אסטרטגית לא הניב תוצאות" ● המניה צונחת ביותר מ-80%

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבית משפט השלום צו חיפוש במשרד של שני עו"ד ● השניים טענו שהמסמכים נתפסו על ידי צו של בית משפט השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את הערעור שלהם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

כספים הוקפאו, אבל מבחינת המדינה ניתן להפקיד בסלייס חיסכון לילדים

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שביטלה עסקת רכישת דירות ב־97 מיליון שקל והשיא של רפאל

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: רפאל מסכמת שנה עם שיא בהכנסות ובצבר ההזמנות, הרווח של מיטרוניקס בירידה ומשק אנרגיה עברה לרווח של 1.6 מיליון שקל בזכות פרויקט יכיני, אזורים Living ביטלה רכישת 48 דירות בפרויקט בבני ברק וחברת הביטוח איילון עברה לרווח ● מדור חדש

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?