סלינגר הורתה למכור מיידית מניות כלל ביטוח דרך הבורסה

המפקחת על הביטוח לא מתחילה בהידברות עם אי.די.בי, כפי שהמליצה השופטת רונן, וממשיכה במתווה עליו החליטה למכירת מניות השליטה בכלל ביטוח - דרך הבורסה

דורית סלינגר / צילום: תמר מצפי
דורית סלינגר / צילום: תמר מצפי

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, דורית סלינגר, ממשיכה לקדם את מתווה מכירת מניות כלל ביטוח דרך הבורסה, גם לאחר הדיון בנושא שהתקיים בשבוע שעבר באולמה של שופטת ביהמ"ש המחוזי בת"א, רות רונן.

ימים אחדים לאחר שרונן המליצה לצדדים המעורבים לגבש מתווה חליפי מוסכם למכירת גרעין השליטה בחברת הביטוח שבשליטת אי.די.בי, שלחה היום סלינגר לאי.די.בי ולנאמן למניות השליטה בכלל ביטוח מטעמה, משה טרי, מכתב בו היא מגוללת את הנסיבות הנוגעות למאמצים הכושלים והנמשכים למכירת כלל ביטוח בשנים האחרונות תוך שהיא מורה לטרי להתחיל ולפעול למכירת המנה הראשונה של מניות כלל ביטוח (5% ממניות חברת הביטוח).

מאחר ואי.די.בי לא מכרה את המניות האמורות עד ה-7 במאי, הופכת עתה סלינגר את טרי לאחראי על מכירת המניות, והוא זה שיכריע מתי ואיך נתח מניות זה יימכר בבורסה או מחוצה לה. על פי הערכות, טרי יידרש להיערך למכירת הנתח האמור ממניות כלל ביטוח בפרק זמן של כארבעה חודשים ולא מיידית.

בעוד שבשוק נתפסת המלצתה של השוטפת רונן מהשבוע שעבר כסממן להתנגדותה למתווה עליו החליט הפיקוח על הביטוח למכירת מניות השליטה בכלל ביטוח, הרי שבסביבת האוצר רואים את הנסיבות אחרת. ראשית, מבחינת האוצר ביהמ"ש המחוזי אינו הכתובת הנכונה לדיון בהחלטת הפיקוח, כי אם בג"ץ, תוך שלתפיסתם השופטת הלכה בין הטיפות ולא פסלה את מתווה מכירת המניות של סלינגר.

המתווה של סלינגר נכנס לתוקף לאחר שאי.די.בי כשלה למכור את החזקותיה בכלל ביטוח לגורם אסטרטגי מאז המחצית השנייה של 2013 ועד תחילת השנה הנוכחית. מאז ה-7 בינואר השנה ועד סוף השבוע האחרון בחרה אי.די.בי שלא לפעול בהתאם למתווה סלינגר ולהתחיל במכירת מנות של לפחות 5% ממניות כלל ביטוח מדי כל ארבעה חודשים.

אי.די.בי מחזיקה בכ-55% ממניות כלל ביטוח , כשגרעין השליטה המינימלי בחברה דורש החזקה של 30% ממניותיה. מניית כלל ביטוח נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-2.53 מיליארד שקל, המשקף להחזקות אי.די.בי שווי של פחות מ-1.4 מיליארד שקל.

נזכיר כי אי.די.בי, שבראשות ובבעלות אדוארדו אלשטיין, פועלת עתה לגיוס חוב בדרך של הנפקת אג"ח בהיקף של כ-300 מיליון שקל (או אף יותר), על מנת להזרים לקופתה מקורות שיסייעו לה לעמוד בתשלומים לנושיה, גם ללא מכירת מניות כלל ביטוח כאמור.