השסתום שהפיל את המניה של חברת רבל בכ-10%

הבעיה שהתגלתה גורמת לכשל בקיבוע השסתום למיקומו במערכת האוורור ברכב ■ החברה, שסיפקה שסתומים דומים לשני לקוחות נוספים בתקופה האחרונה: "אין ביכולתנו להעריך את כמות השסתומים שיוצרו עם בעיית האיכות הנטענת"

מפעל רבל. מה יהיו ההשלכות? / צילום: אתר החברה
מפעל רבל. מה יהיו ההשלכות? / צילום: אתר החברה

מניית רבל  צנחה היום במהלך המסחר בבורסה, לאחר שיצרנית המערכות לתעשיית הרכב מקיבוץ רביבים דיווחה כי לקוח מהותי שלה, קוטקס טקסטרון (Kautex Textron), הודיע לה כי התגלתה בעיית איכות באחד השסתומים המיוצרים על ידי החברה.

הבעיה שהתגלתה גורמת לכשל בקיבוע השסתום למיקומו במערכת האוורור.

ברבל ציינו כי החברה בוחנת את הטענות המפורטות בהודעה. להערכת החברה, קיימת סבירות שבעיית איכות דומה תתגלה גם בשסתומים אחרים שיוצרו במפעלה בישראל בשבעת החודשים האחרונים.

במקביל מסרה רבל הודעה בדבר בעיית האיכות לחברת הביטוח שלה, ובכוונתה לידע שני לקוחות נוספים שהחברה סיפקה להם שסתומים מסוג דומה, בנוגע לבעיה האפשרית.

ברבל אומרים כי נכון להיום אין ביכולתה להעריך את כמות השסתומים שיוצרו עם בעיית האיכות הנטענת, או את השלכות האירוע על החברה, רווחיותה או תוצאות פעילותה. כאמור, המשקיעים בבורסה הגיבו בהזרמת הוראות מכירה גדולות והמניה צנחה בכ-10% במחזור ער, ושווי השוק של החברה נחתך לכ-540 מיליון שקל. עדיין, בסיכום 12 החודשים האחרונים רשמה מניית רבל עלייה של כ-55%.

בסיכום 2015 הציגה רבל גידול של 11.8% בהכנסות לרמה של כ-163 מיליון אירו, ועלייה של 17.7% ברווח הגולמי לכ-40 מיליון אירו.

בשורת הרווחיות התפעולית נרשם גידול של כ-40%, לרמה של כ-14 מיליון אירו, ובשורה התחתונה חלה עלייה של כ-27% ברווח הנקי לכ-10 מיליון אירו.

רבל, בניהול ניר אלימלך, עוסקת בתכנון, פיתוח, ייצור ומכירה של מערכות שונות לתעשיית הרכב, בהן מערכות אוורור למכלי דלק (תחום מערכות האוורור), חלקי פלסטיק (תחום האוטומוטיב) וחלקים ומכלולים הנדסיים (תחום קבלנות המשנה).

החברה מעסיקה כ-550 עובדים, ובסוף חודש מארס היו לה הסכמי מסגרת לאספקת מערכות וחלקים מבניים לרכב בהיקף של כ-1.2 מיליארד אירו (כ-182 מיליון אירו לאספקה במהלך 2016, וכ-183 מיליון אירו ב-2017).