XLMedia הישראלית לא מצאה קונה - והיא כבר לא על המדף

"הדירקטוריון הגיע למסקנה שהדרך הכי טובה למקסם את הערך לבעלי המניות היא להישאר חברה עצמאית שנסחרת ב-AIM"

הימורים / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
הימורים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

כמעט 4 חודשים אחרי שהודיעה על כוונתה למצוא לעצמה קונה, XLMedia  הישראלית כנראה לא מצאה והחליטה להמשיך לבדה. החברה, המשווקת אתרי הימורים מקוונים, ונסחרת בבורסת המשנה הבריטית (AIM) לפי שווי של 189 מיליון דולר, עדכנה את ציבור בעלי מניותיה כי "הדירקטוריון הגיע למסקנה שהדרך הכי טובה למקסם את הערך לבעלי המניות היא להישאר חברה עצמאית שנסחרת ב-AIM". במילים אחרות, לא מצאנו קונה ולכן הורדנו עצמנו מהמדף. אגב, מחיר המניה נותר בעינו מאז ההודעה בינואר, עדות לכך שהשוק לא האמין שאכן יימצא קונה.

XLMedia משווקת את האתרים של לקוחותיה (מפעילי אתרים), וגורמת לגולשים להגיע לאתר של מפעיל ההימורים שמשלם לה. לחברה יש שלוש טכניקות שיווק עיקריות, הראשונה שבהן היא Search Engine Optimization - קידום אתרים במנועי חיפוש; השנייה היא רכישת מדיה דיגיטלית; והשלישית היא הפעלת רשת של סוכני שיווק (Affiliates). מייסד החברה והמנכ"ל שלה הוא אורי ויס. שי בן יצחק, נזכיר, מושקע בשותפות המוגבלת WELP שהיא בעלת המניות הגדולה ב-XLMedia (החזקה של 42.5%).

XLMedia תמשיך לבדה כשברקע תוצאותיה לשנת 2015 מעידות על צמיחה מתמשכת ומאזן חזק, אך אין עדיין עדות לתוצאותיה השנה. הכנסותיה אשתקד עמדו על 89.2 מיליון דולר (צמיחה של 76%); רווח לפני מס של 24.3 מיליון דולר (גידול של 84%) ותזרים מזומנים של 28.4 מיליון דולר. בקופתה 42.6 מיליון דולר, כך שהיא נסחרת לפי מכפיל 6 בנטרול המזומן.