מחריף הסכסוך בין יו"ר הבורסה למנכ"ל

אמש בוטלה בפתאומיות פגישה של דירקטוריון הבורסה ■ לפני שהסכסוך בין נויבך לביינארט פרץ לתודעה הציבורית, ערכו השניים ניסיון לפתור את אי-ההבנות ביניהם ■ הבורסה: "ישיבת הדירקטוריון ששוריינה להיום נדחתה מסיבות טכניות"

יוסי ביינארט / צילום: איל יצהר
יוסי ביינארט / צילום: איל יצהר

היחסים העכורים בין מנכ"ל הבורסה יוסי ביינארט והיו"ר אמנון נויבך ממאנים להירגע, ואמש בוטלה בפתאומיות פגישה שלא מן המניין של דירקטוריון הבורסה, שיועדה להתקיים הבוקר על-מנת לדון רק ביחסים הבעייתיים בין השניים.

זאת, בהמשך למפגש קודם של דירקטוריון הבורסה, שהתקיים לאחרונה, במהלכו "היה ברור שהשניים לא מסתדרים והמצב ביניהם רחוק מלהיות טוב. על יו"ר הרשות, פרופ' שמואל האוזר, להתערב. בינתיים העסק משותק", אומר גורם המעורה במצב.

כך, על-פי דברי גורמים המעורים במצב הבורסה והיחסים בין ראשיה המסוכסכים, נראה כי המצב בצמרת הבורסה קשה, וזאת למרות שהשניים ניסו לשדר יחסים כרגיל לפני מספר שבועות, לאחר שדבר העימות ביניהם הפך לפומבי. כך, בסוף חודש מארס השנה, נודע על עימות חריף שפרץ בין נויבך לבין ביינארט, במסגרתו ביקש נויבך להדיח את ביינארט על רקע חילוקי דעות ביניהם.

משהתברר שהדחה שכזו לא תתאפשר, ירד הנושא מסדר היום, וכעבור זמן קצר הוציאה הבורסה הודעה לפיה "יושרו ההדורים בין היו"ר והמנכ"ל והשניים ימשיכו לפעול בשיתוף-פעולה מלא לקידום הבורסה ומטרותיה".

נזכיר כי לפני שהסכסוך בין נויבך לביינארט פרץ לתודעה הציבורית, ערכו השניים ניסיון, שלא עלה יפה, לפתור את אי-ההבנות ביניהם, ולקבוע דרך ניהול מוסכמת. במסגרת המהלך שכרה הבורסה את שירותיו של איקה אברבנאל, שכיהן בעבר גם כסמנכ"ל בכיר בטבע, לצורך שיפור הליכי הניהול ויחסי העבודה בצמרת הארגון, והוא גם שימש כמעין מגשר בין השניים.

ככל הידוע, ביינארט טוען, כי היו"ר נויבך מתערב מדי, בתחומים לא לו, בעוד שהיו"ר נויבך גורס כי בשל חולשות של ביינארט כמנהל הוא נדרש להתערב בפעילויות מעין אלה.

הבורסה מסרה בתגובה, כי "ישיבת הדירקטוריון ששוריינה להיום נדחתה מסיבות טכניות כפי שקורה מפעם לפעם, כל ניסיון לייחס לביטול הישיבה סיבה אחרת חוטא לאמת".