גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מפרקת USG קפיטל: "כספי החברה וכספי הלקוחות התערבבו"

ממצאי המפרקת עולים בקנה אחד עם ממצאי רשות ני"ע, לפיהם כספי ההשקעות של לקוחות USG הועברו לחשבון החברה, ללא שבוצעה כל הפרדה בין כספי החברה לבין כספי הלקוחות וכן לקוחות החברה הזרה

"מבדיקות שביצעה המפרקת הזמנית של חברת USG קפיטל וממידע שנמסר לה מנושאי משרה בחברה (לרבות מדברי אברהם סיני ומנכ"ל החברה משה שלום) וכן מהליכים שמנהלת החברה כנגד רשות ניירות ערך, עולה תמונת מצב עגומה בדבר חשדות הרשות ביחס להתנהלות החברה. ממצאי הביקורת של הרשות מעלים כי כספי ההשקעות של לקוחות החברה הועברו לחשבון הבנק של החברה, ללא שבוצעה כל הפרדה בין כספי החברה לבין כספי הלקוחות, ואלה התערבבו עם אלה, באופן שכספי המשקיעים והלקוחות החדשים בחברה שימשו להשבת כספים ותשלומים ללקוחות קודמים בחברה, ובאופן שכספי לקוחות החברה שימשו למימון הוצאותיה השוטפות בסכום של למעלה מ-250 אלף דולר בחודש". 

כך פותחת המפרקת הזמנית של חברת USG קפיטל, עו"ד חנית נוב ממשרד נוב-קסנר, את הדוח הראשוני, והחריף, שהגישה היום (ג') לבית המשפט. 

עו"ד נוב מוסיפה כי ממידע שנמסר לה עולה בבירור כי כספי הלקוחות של חברת USG Capital Ltd BVI, הרשומה באיי הבתולה, נוהלו בחשבונות החברה, בערבוב עם כספי הלקוחות של החברה וההוצאות השוטפות של החברה - זאת בניגוד לטענות החברה כי קיימת הפרדה בינה לבין החברה הזרה, ועל כן היא אינה אחראית לכספי הלקוחות. 

לפני כשבועיים הגישה החברה בקשה לפירוק בעקבות גירעונות נטענים בהיקף 7 מיליון שקל, ומונתה לחברה מפרקת זמנית, עו"ד חנית נוב. מיד לאחר מינויה פעלה המפרקת הזמנית לאיתור נכסים או זכויות השייכים לחברה, לריכוזם ולאיסוף מידע רב ככל הניתן מנושאי המשרה בחברה, עובדיה ומשקיעיה, בדבר מצבה הכלכלי של החברה, לרבות התחייבויותיה, פרטים בדבר נושיה וכדומה. במסגרת זו נפגשה המפרקת הזמנית עם אברהם סיני; עם בא-כוח החברה, עו"ד יורם גרוס; ועם מנכ"ל החברה, משה שלום.

במהלך ינואר 2016 ערכה רשות ניירות ערך ביקורת במשרדי החברה, שלאחריה ניתנה הוראת הרשות לפיה על החברה לחדול מלאפשר ללקוחותיה לבצע מסחר באמצעות אלגוריתם ה"אלגו-טריידינג" בזירת המסחר של החברה.

על הוראה זו של הרשות הגישה החברה עתירה למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. לתשובת הרשות לעתירה צורפו חלק ממצאי הבדיקה שערכה רשימות הכוללות את פרטי לקוחות החברה, יתרות חשבונם, מאזנים ועוד. 

לבקשת החברה הוצא צו איסור פרסום על חלקים נכבדים בתשובת הרשות. "גלובס" פנה לאחרונה לבית המשפט בבקשה להסרת צו איסור הפרסום ביחס לדוח הרשות, והמפרקת הזמנית הסכימה להסרתו, אולם טרם ניתנה החלטת בית המשפט בבקשה. 

המפרקת הזמנית מציינת בדוח כי החלקים הרלוונטיים והחסויים של ממצאי הרשות הועברו לעיונה, ו"התגלתה בהם תמונת מצבה עגומה ביחס לחשדות בדבר התנהלותה של החברה והמצגים שהציגה ללקוחות שהשקיעו את כספם במערכת המסחר שהציעה".  

עוד צוין בדוח כי ממצאי המפרקת הזמנית עולים בקנה אחד עם ממצאי הרשות, "לפיהם כספי ההשקעות של לקוחות החברה הועברו לחשבון הבנק של החברה, ללא שבוצעה כל הפרדה בין כספי החברה לבין כספי הלקוחות וכן לקוחות החברה הזרה, ואלה התערבבו עם אלה".

לפי ממצאי הרשות, כבר נכון לסוף שנת 2015 מצבה הכספי של החברה היה בכי רע, כאשר לחברה הייתה יתרת מזומן של כ-6 מיליון שקל וחובות כלפי לקוחות בסך של כ-16 מיליון שקל, כך שלמעשה החברה הייתה בגירעון של כ-10 מיליון שקל. כעבור כ-5 חודשים בלבד, ערב בקשת הפירוק, היתרה בחשבון הבנק של החברה עמדה על שקלים בודדים בלבד, כאשר כחודש לפני כן לא כובדו בקשות של לקוחות למשוך את כספיהם.

"ממידע שהגיע למפרקת הזמנית עולה כי אף המניות בחברה הזרה נמכרו ללא תמורה למר תומר סיני על-ידי מר איתמר פטישי. למרות זאת, המניות לא הועברו בפועל על-ידי מר פטישי למר סיני. במקביל התברר כי בפועל חל ערבוב כספים בין החברה לבין החברה הזרה, וכי כאשר ביקשו לקוחות של החברה הזרה למשוך את כספם - הם נמשכו מהחברה ולהפך - כספים של לקוחות החברה הזרה הופקדו בחשבון החברה", כותבת עו"ד נוב בדוח.

עוד היא מוסיפה "כי החברה הזרה אמורה הייתה לשלם לחברה הוצאות תפעול, אשר לא ברור אם שולמו. בנוסף, היה בבעלות החברה הזרה חשבונות בנק (בשליטתם של מר פטישי), אשר לא ברור היכן הם מצויים ומה הכספים המצויים בהם ו/או הועברו מהם. לדברי מנכ"ל החברה, מר אברהם סיני הצהיר בפניו ובפני דירקטוריון החברה כי החברה הזרה אמורה להעביר סכומים נכבדים לכיסוי התחייבויות החברה, שכן החברה שילמה כספים במקום ועבור החברה הזרה, אולם בפועל לא הועברו כספים". 

יתרה מכך, מציינת עו"ד נוב, עולה בבירור כי כספי הלקוחות (בין של החברה ובין של החברה הזרה) נוהלו בערבוב בחשבונות החברה יחד עם ההוצאות השוטפות של החברה, באופן שכספי הלקוחות שימוש למעשה למימון הוצאות החברה בסכום של למעלה מ-250 אלף דולר בחודש.

המפרקת הזמנית מציינת בדוח כי אספה וממשיכה לאסוף בימים אלה מידע ביחס להתנהלות החברה, קשריה עם החברה הזרה ומצבה הכספי טרם הגשת בקשת הפירוק, תוך בדיקת טענותיה הקשות של הרשות - ותגיש בימים הקרובים את ממצאיה.

באשר לעובדים שהועסקו על-ידי החברה טרם הגשת בקשת הפירוק, אלה פוטרו על-ידי החברה וקיבלו בהתאם מכתבי פיטורים עוד טרם ניתן צו הפירוק. למפרקת הזמנית נמסר כי עובדים אלה לא קיבלו את משכורות חודש אפריל ומאי 2016. בתשובה לפניות רבות של עובדי ונושי החברה בגין חוב החברה אליהם, הנחתה ומנחה המפרקת הזמנית את אלה להגיש תביעת חוב. 

ממידע שנמסר למפרקת הזמנית עולה כי החברה מוחזקת במלואה על-ידי חברת אטלנטיק ברוקר אינטרנשיונל ייעוץ השקעות בע"מ, וכי בעל המניות היחיד בחברת האם הוא עודד אנטר המתגורר בצרפת. לחברת-האם יש אחזקות מלאות בשתי חברות נוספות: USG קפיטל השקעות בע"מ ושיא ברוקר המכללה ללימודי שוק ההון בע"מ, אשר נמסר כי אין להן כל פעילות ונכסים.

ממסמכים שנמצאים בידי המפרקת הזמנית עולה כי החברה נרכשה לפני כשנה בלבד על-ידי אברהם ותומר סיני מאיתמר פטישי ללא תמורה, וכי לפני כחודשיים העבירו אברהם ותומר סיני את מלוא אחזקותיהם בה לאנטר, אף זאת ללא תמורה. 

עוד נמסר למפרקת כי איתמר פטישי הוא הבעלים של חברת USG Capital BVI Ltd, הרשומה באיי הבתולה.

המפרקת הזמנית מפרטת בדוח את היקף הכספים שנתפסו על-ידה ומציינת כי לאחר מינויה היא נפגשה עם נושאי משרה בחברה לצורך קבלת מידע בדבר מצבה הכלכלי של החברה, ובכלל זה נפגשה עם סיני, אשר ניהל בפועל את החברה בשנה האחרונה יחד עם בנו תומר סיני, ובידו מצוי מידע על התנהלות החברה ותפקודה. במסגרת פגישה זו נמסר למפרקת הזמנית סך של 9,100 דולר במזומן, אשר לטענת סיני התקבל בחברה טרם מתן צו המינוי, על-ידי לקוח של החברה שביקש להשקיע כספים אלה. סכום זה הופקד בקופת הפירוק. 

כמו כן, במעמד הפגישה עם סיני, נמסרו למפרקת הזמנית שתי המחאות בסך של 207,000 שקל כל אחת, שניתנו לפקודת תומר סיני על-ידי איתמר פטישי, במסגרת מכירת מניות החברה על-ידי איתמר פטישי למר תומר סיני באמצעות חברת-האם, אשר אחת מהן נפרעה בקופת הפירוק באופן חלקי על-ידי פטישי, והשנייה מתועדת לחודש הבא.

ממידע שנמסר למפרקת הזמנית מאברהם סיני, טרם הגשת בקשת הפירוק נשלחה הוראה לבנקים בהם היו לחברה חשבונות, בדבר העברת יתרת הכספים לחשבון בנק בנאמנות על-שם עו"ד יורם גרוס וסגירת החשבון. לדברי סיני, חשבון הנאמנות נפתח לצורך ריכוז כספי החברה בחשבון בנק אחד על-מנת לסגור את כל חשבונות הבנק של החברה טרם הגשת בקשת הפירוק.

המפרקת הזמנית הנחתה את עו"ד יורם גרוס להעביר לקופת הפירוק את כל הכספים שהועברו לחשבון הנאמנות, ועד כה הועבר לחשבון הנאמנות סך של 14,910 שקל בלבד, אשר הועבר לקופת הפירוק. מדובר כמובן בסכומים זעומים ביחס לעומק הבור הכספי הנטען בחברה.

עוד כתבות

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

מטבעות דיגיטליים / אילוסטרציה: Shutterstock

מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%; הביטקוין צמוד ל-70 אלף דולר למטבע

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על כ-69.7 אלף דולר למטבע ● נעילה ירוקה באסיה, מדד שנגחאי עלה ב-1%

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש