לאומי ואגוד: יש להמשיך ולהחזיק מניות בתיקי ההשקעות

בבנק לאומי ממליצים על חשיפה מנייתית ממוצעת ■ אגוד: "האפיק המנייתי צפוי להניב תשואה עודפת לאורך זמן, אם כי התנודתיות הגבוהה צפויה להימשך השנה"

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

בסיומו של שבוע מסחר נוסף בבורסה של תל-אביב, מסבירים היום (ו') בבנק לאומי כי נתוני המאקרו בארה"ב ובאירופה מצביעים על קצב צמיחה חיובי, גם אם מתון. "קצב הצמיחה הגלובלי צפוי להסתכם השנה בשיעור דומה לזה של שנת 2015. מבין מכלול הגורמים המעיבים בנקודת הזמן הנוכחית על שוקי ההון, הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית נראה כמהותי ביותר. הכרעות פוליטיות בבריטניה (משאל עם), ספרד (בחירות כלליות) ומאוחר יותר השנה בארה"ב, עשויות להיות במוקד תשומת הלב של המשקיעים בטווח הקצר, כמו גם שינויים בהערכות לגבי תוואי הריבית בארה"ב", נכתב בסקירה.

כלכלני הבנק מוסיפים כי המדיניות המוניטארית בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה מאוד בטווח הנראה לעין, כאשר קצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון בהשוואה להעלאות ריבית בעבר. ככלל, מסבירים שם, סביבת הריבית הנמוכה תורמת לגידול במינוף משקי הבית והפירמות, וכתוצאה מכך לעלייה במכלול הסיכונים הפיננסיים.  

בלאומי ממליצים על חשיפה מנייתית ממוצעת. זאת, על רקע ירידה מצרפית נוספת בהכנסות וברווחי הפירמות במסגרת הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2016, כאשר במבט קדימה צמיחה עולמית מתונה צפויה להביא לשיפור קל בלבד ברווחיותן. "למרות כל זאת, ולאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקיה ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ", נכתב.

עבור משקיעים ספקולטיביים, הומלץ בלאומי לאחרונה להגדיל את החשיפה לסחורות, כהשקעה ברמת סיכון גבוהה. המלצה זו באה על רקע התאמות שנעשות בצד ההיצע, במקביל לרמת מחירי הסחורות שעדיין נמוכה מאוד בהשוואה היסטורית.

בנק אגוד מעריך בסקירתו השבועית כי "ישנה העדפה להשקעה סקטוריאלית תוך 'תיבול' התיק בבחירה סלקטיבית של מניות". הם ממשיכים להעריך כי "האפיק המנייתי צפוי להניב תשואה עודפת לאורך זמן, אם כי התנודתיות הגבוהה צפויה להימשך השנה".

אגוד ממשיכים להמליץ על חלוקה באפיק המנייתי של 60% חו"ל ו-40% לישראל. מבחינת החשיפה הכללית למניות, ממליצים בבנק על חשיפה של 18% בתיק מייצג ו-32% בתיק הספקולטיבי.