אמ"צ הציגה זינוק של 240% ברווח הרבעוני ל-21 מיליון שקל

המכירות נחלשו מעט, בעיקר בפעילויות הקמעונאות וה"עשה זאת בעצמך" ■ המנכ"ל: "שיפור בתנאי הסחר מול הספקים הוביל להגדלת שיעורי הרווח" ■ מניית אמ"צ הגיבה בחיוב לדוחות והשלימה זינוק שנתי של קרוב ל-60%

יבואנית ומשווקת מוצרי החשמל אלקטרה מוצרי חשמל (אמ"צ)  סיכמה הבוקר (ד') רבעון ראשון חיובי ל-2016, עם זינוק של כ-240% ברווחיה ל-21 מיליון שקל, לצד שיפור ברווחיות התפעולית והגולמית. זאת, למרות שבפעילות השוטפת הכנסותיה נחלשו ב-2% והסתכמו ב-629 מיליון שקל.

אמ"צ נמצאת בשליטת קבוצת אלקו של גרשון זלקינד, ובין המותגים הבולטים שהחברה מייבאת ומשווקת נמנים מוצרי אלקטרה ואלקו, פיליפס, ווירלפול, ובנוסף היא מפעילה את רשתות השיווק למוצרי חשמל "מחסני חשמל" ו"שקם אלקטריק" ומחזיקה ברשתות "עשה זאת בעצמך" אייס ואוטו דיפו.

התוצאות החיוביות של אמ"צ נרשמות לאחר תקופה עסקית שלילית לא קצרה שעברה על החברה, בעקבותיה אימצה במהלך 2014 תוכנית התייעלות אגרסיבית. באמ"צ מציינים כי תקופת הרבעון הראשון אופיינה "בהמשך יישום תוכנית הרה-ארגון", ובין הפעולות שננקטו במסגרת זו המשיכה החברה בסגירת סניפים, שינוי במודל הלוגיסטי והמשך התייעלות במצבת כוח האדם שלה.

זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה צריכה, מסר היום כי "אנו ממשיכים לראות את פירות יישומה של תוכנית ההתייעלות, שהביאה לחיסכון ניכר בהוצאות התפעול, וכן את התוצאות של איחוד הנהלות הרשתות שקם אלקטריק ומחסני חשמל תחת קורת גג אחת".

עוד לדבריו, "החברה השיגה שיפור בתנאי הסחר שלה מול הספקים השונים, ועל ידי כך הגדילה את שיעורי הרווח הגולמי והתפעולי".

לתוצאות הרבעון תרם שערוך שביצעה אמ"צ בפעילות המותג דייקין (Daikin), לאחר שבתקופת הרבעון הראשון השלימה את הגדלת חלקה בחברה המחזיקה בפעילות זו (אס.זד מערכות) מ-50% ל-75%, מהלך שתרם לה רווח נטו של קרוב ל-7 מיליון שקל.

צמיחה במכירות המזגנים גם בעולם

בפעילות השוטפת, את הירידה בסך ההכנסות מייחסת אמ"צ לעיתוי חג הפסח, ובפילוח פעילויותיה למגזרים ניכר השיפור במכירות מוצרי הצריכה שלה, שזינקו ב-21% ל-316 מיליון שקל. לעומת אלו ניכרה חולשה בפעילות הקמעונאות של החברה (מחסני חשמל ושקם אלקטריק) וברשתות ה"עשה זאת בעצמך" - שירדו בכ-14% למכירות בהיקף של 248 מיליון שקל במגזר הקמעונאות ושל 117 מיליון שקל ב"עשה זאת בעצמך".

באמ"צ מייחסים את השיפור במכירות מוצרי הצריכה בין היתר למכירות המזגנים בארץ ובחו"ל, וכן לאיחוד מכירות המותג Daikin כפי שצוין, לצד איחוד פעילות מכשירי הסלולר של סוני (אלקטרה תקשורת), אחרי שהגדילה שם את החזקותיה מ-50% ל-100%.

עוד מוסיפים בחברה כי בין ינואר לאפריל המכירות בחנויות זהות בתחום הקמעונאות עלו ב-1.4% ובחנויות "עשה זאת בעצמך" צמחו ב-5.3%.

בשורה הגולמית נרשמה עלייה מתונה של 1% ל-184 מיליון שקל, והשורה התפעולית זינקה ב-140% ל-31 מיליון שקל בתמיכת השערוך שביצעה החברה.

בפילוח הרווחיות למגזרים, בולטת צמיחה של 58% ברווחי מוצרי הצריכה החשמליים, שהתקרבו ל-22 מיליון שקל, והכפלה של רווחי פעילות הקמעונאות שהתקרבו ל-8 מיליון שקל. לעומתם, רווחי ה"עשה זאת בעצמך" נחלשו ב-32% ל-3 מיליון שקל - מגמה המיוחסת לשחיקה במכירות.

מניית אמ"צ הגיבה היום בחיוב לדוחות, והיא משלימה זינוק שנתי של קרוב ל-60% ומשקפת לחברה שווי של 770 מיליון שקל.

פילוח הכנסות אמצ
 פילוח הכנסות אמצ