נעילה מעורבת בבורסה; מניות הגז טיפסו עד 2%

הנאום של ג'נט ילן שלח את וול סטריט לעליות מתונות ■ עוד חוזה גז לשותפות לוויתן ■ אפריקה עברה להפסד רבעוני

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (א') במגמה מעורבת, וזאת לאור העליות המתונות בסיום במסחר בוול סטריט ופערי הארביטראז' החיוביים במניות הכבדות. מדד המעוף ותל-אביב 100 עלו בכ-0.3%, מדד תל-אביב 75 ירד ב-0.15%. 

 

בסוף השבוע התראיינה יו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, באוניברסיטת הרווארד. הנאום שחיכו לו המשקיעים ברחבי העולם לא פיזר את הערפל סביב המדיניות המוניטרית שצפוי הפד לנקוט בה בתקופה הקרובה.

השורה התחתונה בנאומה של ילן היה כי היא צופה שנכון יהיה להעלות ריבית בחודשים הקרובים. בוול סטריט פרשו את הדברים כך שבחודש יוני לא תהיה העלאת ריבית, אולם העלאת הריבית בפועל היא גורם משני ונראה שהמטרה של הפד היא ליצור ציפיות להעלאת ריבית כך שהעלאה בפועל תגולם כבר בשווקים - כשזו תגיע.

שותפות לווייתן הודיעה היום כי חתמה על חוזה אספקת גז עם חברת IPM באר טוביה, לאספקת 13 מיליארד מטר מעוקב (BCM) של גז טבעי לתחנת הכוח שעתידה לקום באזור התעשייה. ההסכם הוא לתקופה של 18 שנה והיקפו הכספי נאמד ב-3 מיליארד דולר. זהו חוזה הגז השני שעליו חתמה השותפות, והוא מצטרף לחוזה עם חברת אדלטק עליו חתמה בינואר האחרון. נציין את אבנר , דלק קידוחים  ורציו .

בצל הסדר החוב המתגבש, אפריקה  מסכמת היום את הרבעון הראשון של השנה ומדווחת כי עברה להפסד של 41 מיליון שקל לעומת רווח של 9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2015.

מרכזת עניין מניית אל על  לאחר שבשבוע שעבר המניה צללה ביותר מ-10% על רקע הדוחות הכספיים שלא השביעו רצון. האנליסט נעם פינקו, מפסגות הוריד היום את מחיר היעד לאל על ל-4 ש' למניה.

חלל תקשורת  הודיעה היום כי חתמה על הסכם למתן שירותי תקשורת באמצעות הלוויין עמוס 3 שבבעלותה, לחברה באירופה למשך תקופה של 7 שנים. החברה מעריכה כי ההסכם יניב לה הכנסות כוללות של כ-7.2 מיליון דולר.