"לעיכוב בתרופה להנטינגטון השפעה שלילית צנועה על טבע"

קרדיט סוויס: הדחייה באישור הפוטנציאלי לשיווק התרופה היא של 8-10 חודשים, לרבעון הראשון של 2017; זהו מוצר חשוב בפייפליין של טבע, עם פוטנציאל למכירות שיא שנתיות של 3.5 מיליארד דולר ב-2027

ארז ויגודמן / צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן / צילום: תמר מצפי

לעיכוב בקבלת האישור לתרופה המקורית SD-809 תהיה "השפעה שלילית צנועה" על טבע, כך מעריכים בקרדיט סוויס. טבע הודיעה אתמול כי קיבלה מכתב תשובה מלא מה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) בנוגע לבקשתה לאישור התרופה, לטיפול בכוריאה (מחולית), הנלווית למחלה הניוונית הנטינגטון. ב-FDA דרשו ניתוחים נוספים בנוגע לתרופה, אך לא ניסויים קליניים נוספים. התרופה מפותחת גם להתוויות נוספות, ולתשובת ה-FDA לא אמורה להיות השפעה על התוויות אלה.

לדברי מנהל הכספים הראשי של טבע  , איל דשא, "די נפוץ שמתקבל מכתב ובו מבקשים ניתוחים נוספים. לא מדובר בניסויים קליניים נוספים, כך שתוצאות הניסוי הקליני כנראה מקובלות, ואנו מאמינים שאנחנו יודעים לענות על כל השאלות שנשאלו, ונעביר את כל התשובות עד סוף הרבעון השלישי. אחר-כך, זה בידיים של ה-FDA, ואני לא רוצה לנחש כמה זמן זה ייקח".

בקרדיט סוויס העריכו שהדחייה באישור הפוטנציאלי לשיווק התרופה היא של 8-10 חודשים, לרבעון הראשון של 2017. להערכת האנליסט ואמיל דיוואן, זהו מוצר חשוב בפייפליין של טבע, עם פוטנציאל למכירות שיא שנתיות של 3.5 מיליארד דולר ב-2027, בשלוש התוויות שונות (לא רחוק ממכירות השיא של הקופקסון, תרופת הדגל של טבע).