רחפנים מתאימים למגוון מטרות, ממשימות צבאיות ועד שימור הסביבה, אבל נראה שאספקת ציוד רפואי לאזורים נידחים, הוא אחד השימושים המתאימים ביותר לטכנולוגיה. קרן ההשקעות "נורמן פוסטר" מפתחת תשתית למטרה הזאת בדיוק.

הקרן שהוקמה על ידי האדריכל והטייס נורמן פוסטר, שתכנן את שדה התעופה הגדול בעולם, מציעה להקים רשת של שדות תעופה מודולריים לרחפנים שיתנו מענה לבעיית המחסור בתשתיות תחבורתיות ברחבי יבשת אפריקה. אבטיפוס של שדה התעופה המודולרי העונה לשם Droneport, הוצג לאחרונה בבאינלה של ונציה והוא מיועד לאספקת ציוד רפואי, חלקי חילוף, מוצרי אלקטרוניקה ועוד ליעדים שונים באפריקה. הרעיון הוא שערכת Droneport שכוללת שלד בסיסי ומכונה להפקת לבנים תישלח ליעד, ותבנה על ידי האוכלוסייה המקומית בעזרת חומרים מקומיים. כל מבנה יוכל להכיל צי של רחפני תובלה שמסוגלים להגיע לטווח של 100 ק"מ.

הפיילוט למיזם החדשני צפוי להתחיל השנה ברואנדה ולכלול שלוש שדות תעופה עד שנת 2020, אשר יובילו סחורה ל-44% משטח המדינה. בשלב השני יקומו שדות תעופה נוספים בקונגו השכנה כאשר בסופו של דבר כל אפריקה תרושת במבנים מהסוג הזה.

מלבד אחסון וטיפול שוטף ברחפנים, קרן נורמן פוסטר מייעדת את המבנים לשימושים נוספים כדוגמת שוק אוכל, בתי ספר ובתי חולים, ובעתיד היא מקווה להרחיב את המיזם לדרום אמריקה ואסיה.