"התקשורת והמפרק הזמני, עו"ד איתן ארז, עשו לי רצח אופי. לא גנבתי, לא שיקרתי, לא רימיתי, מעולם לא העלמתי מסים, והדברים ייצאו לאור בקרוב" - כך טוענת ענבל אור בראיון הבוקר (ד') לניב רסקין בגלי צה"ל.

יש לציין כי רוב הטענות נגד צדדים שלישיים שהעלתה אור בראיון כבר נדחו בבית המשפט על-ידי השופט איתן אורנשטיין, תוך מתיחת ביקורת קשה על התנהלותה של אור.  

אור אמרה הבוקר לגלי צה"ל: "אני עובדת מבוקר ועד לילה כדי לשקם את החברות שלי, להחזיר את הכסף לרוכשי הדירות ולהחזיר את אמונם. אני מנהלת 16 חברות, עשינו 32 פרויקטים ומסרנו 12. אני מנהלת את העסק שלי בשתי ידיים עם 30 עובדים, אימפריית נדל"ן... בקרוב תעלה בבית המשפט השאלה האם הולכים לפירוק קבוע ובאופן אישי מבחינת כינוס הנכסים, או שחוזרים אחורה וממשיכים לעבוד. אני צריכה להוכיח יכולת פירעון, וברגע שנוכיח את זה, לא תהיה סיבה לשלוח את החברות לפירוק".

 

"זה נשמע כאילו גנבתי, מעולם לא גנבתי"

אור התייחסה גם לכונס הזמני, עו"ד איתן ארז, שלדבריה נוקט נגדה שיטות עבודה לא תקינות. "יש שיטה למפרקים, להשחיר אותך בתקשורת ולעשות לך רצח אופי, כדי ליצור דעת קהל שלילית עליך שתשרת את המטרה שלך", אמרה אור. "המפרקים מרוויחים הרבה כסף מקופת הפירוק. בסוף איתן ארז לוקח את כל הכסף לכיסו ולא משאיר כלום לנושים. במקום לטפל בפרויקטים שיניבו הרבה כסף לרוכשים ולחברות, איתן ארז היקר, אתה מתעסק בתכשיטים שלי. הדוח שלו הוא שקרי, הוא רשם סכומי-עתק שענבל לקחה לכיסה. זה נשמע כאילו גנבתי. מעולם לא גנבתי. זה הכול שקרים. לא אניח לאיתן ארז לקחת את הכסף אליו".

יזמית הנדל"ן ממשיכה לטעון כי כל כדור השלג התחיל כשבנק מזרחי-טפחות חסם את חשבונות הבנק שלה אחרי תחילת הפרשה. "מזרחי-טפחות מתנהל בצורה נוראית ובחוסר אחראית. השופט איתן אורנשטיין החזיר אותי לעבודה עם ידיים ורגליים קשורות, זה קשה כשהבנקים לא משתפים פעולה למרות שיש לך כסף בחשבון. לולא בנק מזרחי היה סוגר לי את החשבונות, ורשות המסים לא הייתה יוצאת בבאזז תקשורתי כזה גדול - כל זה לא היה קורה".

"לא מכרתי את הדירה פעמיים"

אור נשאלה גם לקשריה עם "מלך השוק האפור", שלי נרקיס. בית המשפט אישר השבוע את הסדר הגישור בעניין "דירת המריבה" של ענבל אור, שבה זכה נרקיס תמורת סך תשלומים שיעלה על 18 מיליון שקל.

בראיון לגלי צה"ל טענה אור: "לא מכרתי דירה פעמיים. נעשתה פה עורמה ומירמה, הם יכולים להגיד מה שרוצים. הדירה נמכרה ללוזון בהתחלה, ושלי קיבל אותה כסוג של בטוחה להשקעה שהוא ביצע אצלי. האמנתי לו כשאמר כי הוא יחזיר לי את המסמך, אבל הוא לא החזיר ורימה אותי ועשה הערת אזהרה לדירה. אתה מאמין שכולם יתנהגו כמוך, אבל בסוף מרמים אותך.

"הלכתי לשלי נרקיס כי זו הייתה האלטרנטיבה הטובה ביותר, ואני משלמת על זה היום. לעולם לא אחזור על הטעויות שעשיתי. לא בחרתי טוב את האנשים אצלי. אנשים בתוך החברה רימו אותי, בעיקר מחלקת הכספים. נעלמו כספים רבים, נהגו ברשלנות רבה, ולא ידעתי. חשוב להבין שמה שקרה זה לא טעות עסקית שעשיתי - אלא רשלנות וחוסר אחריות של הבנק ושל המדינה שלנו".

- העניינים נרגעו מבחינה תקשורתית?

אור: "עדיין מחכים לי במסדרונות בית המשפט, אבל כבר לא בבית. מטבע הדברים, התקשורת הורידה הילוך אחרי רצח האופי שעשתה לי בהתחלה. אני מאמינה שהדברים יתבררו בקרוב, ושהציבור יבין מה בדיוק היה כאן. כרגע הרבה מאוד מהציבור לא מבינים ולא יודעים מה היה".

אור נשאלה על "דמי הרצינות" בסך 100 אלף שקל שגבתה מהרוכשים, כאשר חלקם טוענים כי לא קיבלו את הכסף בחזרה. כמו כן, הרוכשים טוענים כי "דמי הרצינות" נגבו עוד לפני שהיו לאור זכויות על הקרקע.

לדברי אור, "יש המון בורות בנושא קבוצות הרכישה. השיטה היא שיטה בפני עצמה. גם כשהולכים לקבלן שמים בהתחלה 7%... אני נלחמת בשביל רוכשי הדירות, ובכוונתי להוכיח את האמת שלי. אני חיה עם האמת שלי, ואין לי ספק שהכול ייצא לאור, אין אדם אחד שיכול להגיד שענבל לקחה לו משהו".

עו"ד ארז: "מפיצה הבלים בלי קשר למציאות"

תגובת עו"ד איתן ארז: "הן נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, והן בית המשפט העליון דחו שוב ושוב את טענותיה של ענבל אור, המצויה בכינוס נכסים זמני. אשר לטענתה כי החברות שלה כביכול מסוגלות להתאושש, רק בשבוע שעבר היה על ענבל אור והחברות שלה לשלם קרוב ל-100 מיליון שקל - התחייבויות חתומות שהיא הפרה - שכמובן לא שולמו. במאמץ רב ולמרות התנגדותה הנחרצת, הפרויקט הראשון ב'מציצים' יוצא לבנייה. אנו עמלים כרגע על מתווים שיאפשרו התחלת בנייה ופתרונות לכל הפרויקטים האחרים.

"זה גם הזמן להזכיר כי רק בפרויקט הירדן ברמת-גן ענבל אור לקחה מ-140 משפחות 100 אלף שקל כל אחד ובסך-הכול 14 מיליון שקל, ושיווקה להם אוויר מבלי שהייתה לה כל זכות בקרקע. ועוד לא הזכרנו את ה-17 מיליון שקל שהיא חייבת למע"מ.

"אין לי עניין להתייחס להבלים שהיא מפיצה מדי יום בתקשורת, אשר אין כל קשר בינם לבין המציאות בשטח. את מה שיש לי לומר עליה - אומר בבית המשפט".

האזינו לראיון עם ענבל אור.