אביו של הרוצח: "כעס מאוד כשראה שני גברים מתנשקים"

"לא היה שום קשר לדת, אנחנו מתנצלים על כל המקרה", הבהיר אביו של עומר מטין, תושב פלורידה בן 29, שירה למוות בכ-50 בני אדם במועדון גייז ■ על פי ההערכות, הוא פעל לבד ולא היה לו עבר פלילי

פיגוע ירי באורלנדו פלורידה, טרור, עומר מטין, דאע"ש / צילום: וידאו
פיגוע ירי באורלנדו פלורידה, טרור, עומר מטין, דאע"ש / צילום: וידאו

אביו של עומר מטין, היורה ממועדון "פולס" באורלנדו שרצח הלילה (ראשון) כ-50 בני אדם, טען בריאיון לרשת NBC כי "לא היינו מודעים לשום פעולה שהוא נקט, ואנחנו בהלם בדיוק כמו המדינה כולה". האב, מיר סדיקי, מסר כי "אנחנו מתנצלים על כל המקרה", שבו נהרג גם בנו.

סדיקי הבהיר כי "לא היה לזה שום קשר לדת", אולם הציע הסבר למניע שמאחורי מקרה הירי הקטלני ביותר בארצות הברית. לדבריו, הבן שלו "כעס מאוד" כשראה שני גברים מתנשקים במיאמי לפני כחודשיים, והוסיף: "אולי זה גרם לזה".

לפי שעה, לא קיים מידע רב בנוגע לזהותו של היורה. ידוע כי הוא בן 29, יליד העיר ניו יורק ותושב פורט סנט לוסי שבפלורידה. גורמים ביטחוניים מסרו לכמה כלי תקשורת כי אין לו כל עבר פלילי ידוע. עם זאת, דווח כי הוא קיבל הכשרה בשימוש בנשק.

כוחות הביטחון וגורמי החקירה פועלים כעת על מנת לקבוע את המניע למעשה, ובוחנים בין היתר עדויות של ניצולים שנכחו במקום, וחפצים במכוניתו של היורה ובביתו שיוכלו להצביע על קשר לאידאולוגיה מסוימת או לתשתית כלשהי.

 

"לא חלק מרשת טרור"

מוחמד מסרי, מנהיג האגודה המוסלמית בעיר, מסר: "אנחנו כאן כדי לעמוד לצאן הנהגת העיר ורשויות החוק בשעה קשה זו, שנפלה על עירנו. אני מכיר את נחישותם להבטיח את ביטחונה של העיר". לדבריו, "אני קורא לכולם, לכל מי שיש לו מידע, להודיע ל-FBI, לחלוק את מה שאתם יודעים, זה יסייע להבין מה קורה. אני קורא למנהיגים דתייים נוספים להתפלל עבור הקורבנות ובני משפחותיהם".

"זה היה אמור להיות בוקר יפה, אך הוא כבר שובר את הלב", הוסיף, "לא היה אפשר להתכונן לזה, זה היה יכול לקרות בכל מקום. זה היכה כמו ברק. אנחנו שמחים שהמצב תחת שליטה ושאין יורים נוספים, שהוא לא חלק מרשת טרור".

כמו כן, קרא מסרי לכלי התקשורת "להיזהר מלמהר להגיע למסקנות. אנחנו לא רוצים שהסיפור הזה יאבד את המיקוד שאמור להיות לו. זאת טרגדיה נוראה, אנחנו שבורי לב, אנחנו עצובים, זה לא הזמן לחדשות סנסציונליות ושיפוט מהיר. עלינו להמתין למידע ולעובדות מהחוקרים, כדי שנבין את המצב לאשורו".