שוטר ואשתו נרצחו ע"י אדם ליד פריז; "השתייך לדאעש"

השוטר נדקר בבטנו תשע פעמים בפרבר מניינוויל שליד הבירה הצרפתית ■ התוקף החזיק באשת השוטר ובבנו כבני ערובה, ולאחר כמה שעות המשטרה פרצה למקום וירתה בו למוות ■ עדי ראייה טענו כי התוקף צעק "אללה אכבר"

פיגוע טרור בפאריז / צילום: רויטרס
פיגוע טרור בפאריז / צילום: רויטרס

אדם דקר אמש (ב') למוות קצין משטרה במניינוויל, פרבר של פריז, פרץ לביתו - ורצח את אשתו. לאחר הדקירה, התוקף, ככל הנראה שכן של בני הזוג, התבצר בבית השוטר והחזיק את אשתו ואת בנו בן השלוש כבני ערובה. כוחות משטרה רבים הגיעו לאזור, ולאחר ארבע שעות שבהם התנהל מו"מ עם התוקף, הם פרצו לדירה וירו בו למוות.

 

סוכנות הידיעות "אעמאק", המקורבת לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ציטטה מקור בלתי מזוהה שטען כי הדוקר הוא פעיל הארגון. "לוחם דאעש הרג סגן מפקד משטרה ואת אשתו בסמוך לפריז", אמר הגורם. בנוסף, גורמים המקורבים לחקירה אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי התוקף נשבע אמונים לדאעש בזמן שניהל מו"מ עם המשטרה. עדי ראייה לאירוע טענו כי הדוקר צעק "אללה אכבר".

לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, התביעה בצרפת החלה בחקירת המקרה כאירוע טרור. נשיא צרפת פרנסואה הולנד גינה את האירוע ואמר כי יכנס פגישה לדיון בתקרית. "האור יישפך על נסיבות המעשה המתועב, והחקירה תקבע את סוג האירוע", אמר הנשיא הצרפתי.