גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"כיף לדקלם 'סנאפצ'ט' ו'פרוגרמטי', אבל מנהלי שיווק צריכים יותר מזה"

הם פתחו דף פייסבוק כבלון ניסוי והפכו לדבר החם בעולם השיווק המקומי ■ אמיר שניידר, טל ספיבק ולירן פורמן מסבירים איך הפכה קהילת "מנהלי שיווק מצייצים" שייסדו לגוף משמעותי בן אלפי חברים

אמיר שניידר טל ספיבק וירון פורמן / צילום:תמר מצפי
אמיר שניידר טל ספיבק וירון פורמן / צילום:תמר מצפי

בזמן האחרון נדמה שאי-אפשר לברוח מהם: קהילת "מנהלי שיווק מצייצים" נמצאת בכל מקום ויוצרת שיתופי-פעולה עם מגוון גופי מדיה, מוואלה, דרך מאקו ועד "גלובס". מדירוג פרסומות ועד ניתוח מהלכי תוכן - אנשי הקהילה על המפה, והם הולכים ותופסים נפח. רק לאחרונה הוזמנו מייסדי הקבוצה לאירוע במרכז הבינתחומי בהרצליה שבו התקיים דיון בהשתתפות אנשי משרד החוץ על מיתוג ישראל. דף הפייסבוק של הקהילה, שהתחיל כבלון ניסוי של שלושה חברים העוסקים בשיווק, הפך לגוף משמעותי בתחום, שלא ניתן להתעלם ממנו.

הפגישה עם המייסדים נערכת שנה לאחר שהקהילה שהקימו יצאה לדרך, וגם היום, כשהיא מונה כ-4,000 חברים, נראה שהם עדיין מונעים מתחושת שליחות. אמיר שניידר, מנהל שיווק בקבוצת אלדר, לירן פורמן, סמנכ"ל שיווק בקמחי תאורה, וטל ספיבק, סמנכ"ל שיווק במרכז הבנייה, שונים מאוד מתפישת איש השיווק, ואולי זה בדיוק מה שעוזר להם להצליח.

"היתרון שלנו שאנחנו הכי לא ברנז'איים", מודה אמיר שניידר. "אף אחד מאיתנו לא עבד יום אחד במשרד פרסום, ואין לנו סנטימנט לשום משרד או חברה גדולה. אהבה ותשוקה לשיווק זה המצפן ומה שמניע אותנו, זה הדלק שלנו. אנחנו לא מסתנוורים מאור הזרקורים, ומחפשים את העשייה, את הערך. להוביל ולקדם תהליכים שידחפו את הענף קדימה".

- איך נולד הרעיון להקים קהילה?

שניידר: "חיפשתי פלטפורמה שתאפשר לי כמנהל שיווק לדבר, לשתף ולהתייעץ עם קולגות בתחום, ולא מצאתי - לא בלינקדאין, שאמורה להיות זירה עסקית, ולא בפייסבוק, שם ראיתי בעיקר קבוצות קטנות שלא באמת נוצרת בהן ואינטראקציה. חסר לי המענה בזמן אמת, השימוש בחוכמת המונים.

"יש לי חברים במעגל הקרוב, אבל הם מכירים אותי, את הקונטקסט, את אחורי הקלעים. לפעמים צריך עין נוספת, בלתי אמצעית, את האמת בפרצוף. אנשים זרים, שמגיעים מאסכולות שונות ולא מכירים את הסיטואציה, יכולים לתת מבט אחר. שלושתנו חושבים דומה והתשובות שהחברים שלנו יכולים לספק נותנות זווית אחת, ואני רציתי יותר. רציתי להיות מנהל שיווק יותר מקצועי ולקבל פידבק ממנהלי שיווק אחרים, וחשבתי שהגיע הזמן להשתמש בכוח של המדיה החברתית".

ספיבק: "בנדל"ן, התחום ששלושתנו עוסקים בו, יש כמה קהילות מתמחות. אמיר חשב להקים גם קהילה, ואמרתי לו שקשה עם כל הקהילות האלה, זה דורש תחזוק, להיות מחוברים כל הזמן. 'זה עבודה', אמרתי לו, 'ואשתך תשנא אותך בסוף'".

אבל ספיבק הצטרף למרות ההסתייגות, ואחרי ימים ספורים הצטרף גם פורמן. כל אחד מהם צירף 100-200 חברים קרובים. הם לא שמרו על פאסון ולא נרתעו מלעבוד קשה על-מנת לייצר גרעין ראשוני של חברים.

"הבנו שאנחנו צריכים לחפש עוגנים, למשוך סמנכ"לי שיווק בכירים", אומר פורמן בכנות. "פנינו אליהם באופן יזום וסיפרנו שאנחנו פותחים קבוצה אקסקלוסיבית ולא מסחרית. בהדרגה הצטרפו בכירים ונוצר מעגל. החברה ה-500 שצירפתי לקבוצה הייתה עדי סופר תאני (מנכ"לית פייסבוק ישראל, עב"ל). העליתי תמונה שלה וכתבתי 'ברוכה הבאה'. עד היום לא התקבלה תגובתה. רוב פייסבוק ישראל נמצאים בקבוצה, בדממה מוחלטת, אבל כשאני פוגש אותם פנים אל פנים אני מגלה שהם שם".

שניידר: "הרבה בכירים בקבוצה לא מדברים בה, אבל כשפוגשים אותם הם אומרים 'אנחנו רואים ועוקבים קבוע'".

- למה לדעתכם הם בוחרים להיות לא פעילים?

פורמן: "הרבה נבוכים להיחשף".

ספיבק: "לא מזמן אחד מסמנכ"לי השיווק הבכירים ביקש מהעוזר שלו להעלות פוסט, כדי להבין אם מהלך שהם עשו טוב או לא. הוא לא העלה את זה בעצמו, כנראה כי היה לו לא נעים".

פורמן: "הרבה פעמים אנחנו מקבלים פניות כמו 'בואו תעלו פוסט בשמנו' על קמפיין או מהלך. לכן פתחנו 'מצייץ אנונימי'".

סמסונג וסטארקיסט נפגשים

באגפים היותר שמרניים בענף, טוענים שבקהילה יש בעיקר דרגים זוטרים מקרב אנשי השיווק ונותני שירותים לאנשי שיווק ופרסום. השלושה דוחים את הטענות. "יש מגוון", אומר ספיבק. "בהתחלה הדלת הייתה יותר פתוחה, אבל עם הזמן התפקסנו על מי אנחנו מכניסים פנימה כדי לאזן בין הכוח המוכר לקונה".

שניידר: "הבנו ששערי הקהילה צריכים להיות סגורים במידה כזאת שהיא תוכל להוות מוקד למקצוענים ולמי שנמצא בצמתים המרכזיים. קבענו תקנון מי יכול להיכנס. מדי יום אנחנו מקבלים כ-200 בקשות הצטרפות, וכל פעם אנחנו 'מנקים'. היום כמעט כל סמנכ"ל שיווק בשוק נמצא אצלנו.

"הייחוד שלנו זה שהורדנו את החומות. פעם, משרדי המנכ"ל או סמנכ"ל השיווק היו מאחורי דלתות כבדות. הקהילה מאפשרת הורדת מחסומים וחסמים. מנהל שיווק בדרג ביניים או זוטר יכול לדבר על מהלך של מותג מוביל, וליהנות מאינטראקציה עם אותם סמנכ"לי שיווק בכירים. לא פעם סמנכ"ל ענה לפוסט של מנהל שבדרך-כלל הוא לא היה מדבר אתו כי הם לא באותו מיליה".

"היו בערך 14 אלף בקשות הצטרפות", מגלה ספיבק. "הרבה מהעבודה שלנו זה סינון אנשים, כדי שהקבוצה תתנהל כאקו-סיסטם עצמאי ותוכל לתקשר. באיזה עוד מקום מנהל השיווק של סמסונג יכול לדון בנושאי שיווק ודיגיטל עם מנהלת השיווק של טונה סטארקיסט? נוצרו פה חיבורים שלא היו יכולים להיווצר במקומות אחרים".

- למה אתם מאשרים פוסטים ולא נותנים לכל אחד להעלות?

פורמן: "כי אנשים לפעמים מתבלבלים. יצרנו מסננת כדי לעצור מיזמים אישיים של אנשים שרוצים לקדם את עצמם - וגם כדי לשמור שיהיה תוכן איכותי בשפה תרבותית, בלי ללכלך. אנחנו מסננים עשרות פוסטים ביום. יש דברים שנקטעים באמצע מהתלהמות יתר. אז אנחנו לא שולטים בתגובות, אבל בולמים לפעמים מאחורי הקלעים".

ספיבק: "הייתה דמות מאוד בכירה שהוצאנו כי כשאדם בכיר ככל שיהיה הופך את הקבוצה לטוקבק, זה לא מתאים. הערנו פעם-פעמיים, וכשלא עזר הוא הוצא. כשצריך, אנחנו שולחים הודעה לאדם ומסבירים למה הפוסט לא עולה".

שניידר: "אנחנו לא צנזורים, אבל המטרה שלנו היא שלא יהיה שיח מבקר לשם ביקורת, אלא לייצר ביקורת בונה. להגיד 'הקמפיין לא משהו, לא אהבתי' - מה אפשר ללמוד מזה? חייבת להיות לוגיקה. אנחנו לא מוכנים להפוך לזירת קטילות. כשאני מעלה משהו ומקבל פידבק, הייתי רוצה שאם יש ביקורת זו תהיה ביקורת שאפשר ללמוד ממנה".

סטארט-אפ בלי תוכנית

"המצייצים" לא נשארו לחיות בתחום הווירטואלי, וגם לא הסתפקו בכיבוש יעדים באמצעי התקשורת. מפגשים של מנהלים בקבוצה הלכו והתרבו, אך בשונה מכנסים של איגודי השיווק והפרסום, הם בחרו ללכת על קו יותר קליל ונינוח, המכונה "שיווק על הבר". הקלילות באה לידי ביטוי רק בקונספט. מבחינת התוכן, הוא מכוון לתת מענה לסוגיות אמיתיות.

פורמן: "אירועים עושים כדי לקשר בין האונליין לאוף-ליין, כי ברגע שאנשים נפגשים נוצרים עסקים. זירה וירטואלית תתקשה להחזיק לאורך זמן, אז אנחנו מייצרים זירות תומכות. המפגש זכה להצלחה גדולה דווקא בגלל שהוא לא כנס מעונב. באו אנשים, שתו בירה, דיברו, וכל אחד הביא את היכולת שלו מהעבודה שלו".

- קשה לא לשמוע שיש פה איגוד בהתהוות. יש סיכוי לקשר עם איגוד השיווק? אולי בפורמט של "צעירי איגוד השיווק"?

שניידר: "הקהילה מונה מגוון רחב של אנשים בגילים שונים. אנחנו לא צעירים, אנחנו מעודכנים. למה צריך לתת לזה טייטל? איגוד השיווק הוא חשוב, ואנחנו לא פוסלים יחסי גומלין, אבל לא נשנה את הצביון שלנו כקהילה שיתופית שמאפשרת דיונים בזמן אמת וייצוג של כל דרגי אנשי השיווק.

"האם קהילה שנועדה להפרות את חבריה מקצועית צריכה להגדיר את עצמה כאיגוד? לא בטוח. יש לנו כבוד לאיגודים, אבל כשצריך תשובה מהירה או לקבל השראה יש רק מקום אחד לקבל ממנו מענה - המדיה החברתית. אנחנו מאפשרים את הערך הזה, שהוא הערך האמיתי מבחינתנו".

ספיבק: "אנחנו עדיין לא יודעים מה אנחנו רוצים להיות כשנהיה גדולים. אנחנו בתהליך. אנחנו מתארים לעצמנו לאן היינו רוצים לקחת את הפעילות, אבל זה כל הזמן משתנה. זה סוג של סטארט-אפ שנולד בלי תוכנית. יש בו חלום, אבל אין תוכנית. הכי קל היה לבוא ולמסחר את הפעילות שלנו. יש כל הזמן הצעות: 'תעלו פוסטים כאלה וכאלה'. אנחנו לא שם. זה לא מעניין אותנו".

- מה למדתם על המצוקות והדילמות של אנשי השיווק?

פורמן: "מנהל שיווק נתקל כל שני וחמישי בפלטפורמות חדשות, מאות סוכנויות וספקים, והאתגר שלו הוא לברור את המהלכים המכוננים ואת הספקים הטובים".

שניידר: "הם שואלים את עצמם איך מנהלים אופרציה בעולם שכל הזמן משתנה. האם המדיום הוא המסר, האם מנהל שיווק חייב לשלוט בכל הפלטפורמות".

ספיבק: "הם לא מרוויחים מספיק. כל הזמן מחפשים חלופות. עד שלומדים שוק מסוים, מקבלים הצעת עבודה ועוברים לשוק אחר".

- לאן זה מוביל? אספתם משתמשים, כבר צברתם כוח.

שניידר: "אנחנו נהיה בכל צומת שיאפשר לנו לתת לענף להביע את השינויים הכל-כך גדולים שהוא עובר. בדיגיטל יש מהפכה גדולה שמנהלי שיווק חייבים לדעת להתמודד איתה, אבל זה לא מהות הכול.

"מנהל שיווק לא צריך להגדיר את עצמו כמומחה דיגיטל, אלא כמומחה שרואה את כל התמונה, אונליין ואוף-ליין, שיודע להתנסות בגדול ומבין באסטרטגיה, שנהייתה מילת גנאי כי יותר נעים לדבר על סנאפצ'ט ובורסות פרוגרמטיות, CPL ו-CPM וכל מיני מילים שנורא כיף לדקלם, כי מי שאומר אותן נשמע נורא מבין. לפעמים שוכחים שבסופו של דבר כמנהלי שיווק אנחנו צריכים לייצר ביקוש, להבין את המוצר והשירות שלנו, וללמוד. הזירה הזאת הופכת אותי למנהל שיווק יותר טוב, ואם נמשיך לשמור עליה, כולם ירוויחו".

מנהלי שיווק מצייצים

עוד כתבות

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה ישראלית בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק